رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پوتین: عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای تاثیر مثبتی خواهد داشت

18:47 - 25 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۶۵۱۵
رئیس‌جمهور روسیه گفت که عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای تاثیر مثبتی بر این سازمان خواهد داشت به این دلیل که این کشور نقش مهمی در منطقه اوراسیا و کل جهان ایفا می‌کند.

خبرگزاری میزان_ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه در نشست سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد: سازمان همکاری شانگهای اکنون بزرگترین سازمان منطقه‌ای جهان است و در حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی نقش فزاینده‌ای دارد.

وی همچنین بیان کرد: مراکز قدرت جدیدی در سطح جهان در حال شکل‌گرفتن است. بیش از نصف جمعیت جهان در کشورهای عضو سازمان شانگهای زندگی می کنند و یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهان متعلق به این کشورهاست.

رئیس‌جمهور روسیه پیرامون امضای اسناد عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای تصریح کرد: روسیه به حمایت از تسریع در فرایند عضویت ایران در این سازمان می‌پردازد و عضویت کامل تهران در سازمان همکاری شانگهای تاثیر مثبتی بر آن خواهد داشت زیرا این کشور نقش مهمی در منطقه اوراسیا و کل جهان ایفا می کند.

پوتین در ادامه در خصوص معافیت کشورهای اروپایی از تحریم کود شیمیایی روسیه نیز گفت: این مورد نمونه‌ای از خودخواهی کمیسیون اروپا محسوب می شود که کشورهای اروپایی را از تحریم معاف کرد اما این تحریم برای کشورهای فقیر و در حال توسعه جهان باقی ماند.

وی تصریح کرد: سازمان همکاری شانگهای آمادگی همکاری با دیگر کشورها و سازمان‌های بین المللی به منظور حل مشکلات جهانی در حوزه غذا و انرژی را دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *