احضاریه دادگاه فدرال آمریکا برای نزدیکان ترامپ

13:29 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۲۹۵۴
شماری از افراد مرتبط با دونالد ترامپ در پرونده تلاش‌ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات 2020 از هیئت منصفه دادگاه فدرال آمریکا احضاریه دریافت کردند.

خبرگزاری میزان - بیش از 30 نفر از افراد مرتبط با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پرونده تلاش‌ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات 2020 از هیئت منصفه دادگاه فدرال آمریکا احضاریه دریافت کرده‌اند.

به گزارش «سی‌بی‌اس نیوز»، این احضاریه‌ها، که بسیاری از آنها هفته گذشته صادر شد، تشدید قابل توجهی را در تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد منشأ شورش ششم ژانویه 2021 در کنگره و دیگر تلاش‌های ادعایی برای متوقف کردن انتقال قدرت به «جو بایدن»، رئیس جمهور کنونی، نشان می‌دهد.

یک منبع آشنا با این پرونده، تحقیقات در این رابطه را «گسترده» توصیف کرد.

وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی نحوه جمع‌آوری و صرف هزینه برای تلاش‌های ادعایی برای ابطال نتایج انتخابات 2020 است.

تحقیقات وزارت دادگستری در مورد سوء استفاده احتمالی از اسناد محرمانه کشف شده در اقامتگاه ترامپ در فلوریدا موضوعی جداگانه است.

به گفته منابع مطلع از احضاریه‌ها، افرادی که احضاریه دریافت کردند شامل کارمندان و پیمانکاران کارزار انتخاباتی ترامپ و کمیته ملی جمهوری‌خواهان، از جمله ناظران نظرسنجی‌ها هستند.

«سی‌بی‌اس نیوز»، همچنین تأیید کرده است که «ویل راسل»، دستیار نزدیک ترامپ، هفته گذشته از طریق ایمیل، احضاریه دریافت کرده است.

«نیویورک تایمز» هفته گذشته گزارش داد که «استفان میلر» و «برایان جک»، دستیاران ارشد سابق کاخ سفید نیز احضاریه‌هایی دریافت کرده‌اند.

افراد احضار شده مستلزم ارائه اسناد و هرگونه ارتباط بین خود و حامیان ترامپ مانند «رودی جولیانی»، «جان ایستمن»، «سیدنی پاول» و «برنی کریک» هستند.  

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا ترامپ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *