اختلاف وزارت دادگستری آمریکا و تیم حقوقی ترامپ بالا گرفت

9:54 - 19 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۷۵۰۱
تیم حقوقی ترامپ و وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده‌اند که در چندین زمینه در رابطه با دستور قاضی برای بررسی اسناد ضبط شده اختلاف نظرهایی میان طرفین وجود دارد.

خبرگزاری میزان - وزارت دادگستری آمریکا و تیم حقوقی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق این کشور به تازگی پاسخ خود را به دستور «آیلین کانن»، قاضی آمریکا، ارسال کرده‌اند.

به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، در این دستور از دو طرف خواسته شده تا فهرستی از نامزدها را برای فعالیت به عنوان کارشناس ویژه و همچنین دستور پیشنهادی وظایف کارشناس ویژه ارائه کنند.

وزارت دادگستری آمریکا دو نامزد پیشنهادی برای انتخاب به عنوان کارشناس ویژه به منظور مداخله در بررسی اسناد ضبط شده از اقامتگاه «مار-آ-لاگو» متعلق به ترامپ معرفی کرده است.

تیم حقوقی ترامپ نیز دو نامزد معرفی کرده است.

هر دو طرف موضوع می‌گویند که دادگاه را از مخالفتشان با نامزدهای پیشنهادی هر یک از طرفین با خبر می‌کنند.

دو طرف اعلام کرده‌اند که در چندین زمینه در رابطه با دستور قاضی برای بررسی اسناد ضبط شده از «مار-آ-لاگو» اختلاف نظرهایی میان طرفین وجود دارد.

وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد تمام اسنادی را که در جریان بازرسی آنها از اقامتگاه ترامپ به دست آمده و آنها را غیرمحرمانه ارزیابی می‌کنند، در اختیار تیم ترامپ قرار دهد؛ حتی اگر این اسناد به عنوان اسناد دولتی در نظر گرفته شود که نباید در اختیار ترامپ قرار می‌گرفت.

در گزارش‌ها آمده که موضع ترامپ این است که کارشناس ویژه باید تمام اسناد ضبط شده، از جمله موارد دارای علامت محرمانه را بررسی کند.

وزارت دادگستری آمریکا نیز اعلام کرده که با این موضع تیم ترامپ مخالف است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *