نشنال آبزرور: سیستم عدالت کیفری کانادا نژادپرستانه است

14:24 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۵۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نژادپرستی سیستماتیک در سیستم عدالت کیفری کانادا همچنان وجود دارد.

خبرگزاری میزان – عذرخواهی‌های گاه و بیگاه، پلیس، مراکز درمانی، ... در کانادا به دلیل رویکردهای نژادپرستانه آنها نمی‌تواند واقعیت نژادپرستی نهادینه در این کشور را پوشش دهد.

به گزارش «نشنال آبزرور»، داده‌ها تایید می‌کنند پلیس کانادا علیه سیاهپوستان از زور بیشتری استفاده می‌کند، آنان را بیشتر بازرسی می‌کند، و حتی اگر تصور کند که فرد سیاهپوستی سلاحی در اختیار ندارد با احتمال بیشتری هدف شلیک قرار می‌دهد.

عذرخواهی اخیر پلیس «تورنتو» از سیاهپوستان به دلیل تبعیض‌های شدید اعمال شده توسط پلیس اگرچه وجود واقعیت نژادپرستی را در کانادا تایید می‌کند اما سبب اصلاح اشتباهات نمی‌شود.

ضمن این که تغییرات سیستمی مورد نیاز برای رسیدگی به نژادپرستی علیه سیاهپوستان در پلیس یا دیگر بخش‌های سیستم عدالت کیفری را ایجاد نمی‌کند.

دولت کانادا به ویژه سیستم عدالت کیفری آن، سیاه پوستان، بومیان، فقرا، اقلیت‌های قومی، معتادان و بی خانمان‌ها را با نگاهی نژادپرستانه مجرمان بالقوه می‌داند و به همین دلیل به آن‌ها آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

در قوانین کانادا حداقل احکام حبس سبب افزایش چشمگیر تعداد سیاهپوستان و بومیان در زندان می‌شود.

سیستم عدالت کیفری فعلی کانادا به شدت نژادپرستانه و تبعیض آمیز است و سبب می‌شود تا سیاهپوستان و بومیان کانادایی بیش از حد به حاشیه رانده شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *