مواجهه زنان مسلمان و سیاه‌پوست کانادا با تبعیض و اسلام‌هراسی

13:13 - 21 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۰۶۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنان مسلمان و سیاه‌پوست در شهرهای کانادا با تبعیض و اسلام هراسی مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – سناتورهای کانادایی نشست‌هایی را در مورد روش‌های بسیاری که زنان سیاه‌پوست و مسلمان در این کشور با تبعیض مواجه می‌شوند، برگزار کرده‌اند.

به گزارش «سی‌بی‌سی»، در همین حال کمیته حقوق بشر سنای کانادا نیز شهرهایی را که در آنها زنان مسلمان و سیاه‌پوست هداف تبعیض و اسلام هراسی قرار دارند، شناسایی می‌کند.

اخیرا رئیس شورای مشارکت اجتماعی آفریقایی کانادا، از سناتورهای این کشور خواست تا به اسلام هراسی از دریچه چند وجهی نگاه کنند.

به گفته وی، زنان سیاه‌پوست مسلمان در کانادا با اسلام هراسی، علاوه بر نژادپرستی، آفریقا هراسی و تبعیض و خشونت مبتنی بر جنسیت روبرو هستند.

رئیس شورای مشارکت اجتماعی آفریقایی کانادا طی یک سخنرانی در سنای این کشور به این موضوع پرداخته و می‌گوید «وقتی آن درد را شناسایی و هر روز آن را تجربه می‌کنید، گویی طرد شده‌اید و احساس انزوا می‌کنید و به هیچ جامعه‌ای تعلق ندارید.»

«سلما عطااللهجان»، رئیس کمیته حقوق بشر کانادا، می‌گوید که جلسات استماع این کمیته ناشی از افزایش نگران کننده اسلام هراسی در کاناداست.

آمارهای اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که جرایم ناشی از نفرت گزارش شده توسط پلیس علیه مسلمانان در کانادا از 84 مورد در سال 2020 به 144 مورد در سال 2021 افزایش یافته است.

به عنوان مثال زنان سیاه‌پوست مسلمان در سال‌های اخیر هدف حملات لفظی و فیزیکی در شهر «ادمونتون» قرار گرفته‌اند.

اما موضوع به همین‌ جا ختم نمی‌شود و روایات زنان مسلمان حاکی از آن است که موارد متعدد تبعیض و خشونت علیه آنها توسط پلیس نادیده گرفته می‌شود و در موارد بسیاری نیز پلیس آنها را از پیگیری قضایی منصرف می‌کند.

کمیته حقوق بشر سنای کانادا تاکنون جلسات استماعی را برای شنیدن روایات زنان مسلمان در این زمینه برگزار کرده و قرار است گزارش‌هایی در این باره ارائه دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *