رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمار صعودی خشونت جنسی در دانمارک

10:17 - 20 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۸۸۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
خشونت مبتنی بر جنسیت در دانمارک، شعارها و ادعاهای این کشور در زمینه برابری جنسیتی را به شدت زیر سوال برده است.

خبرگزاری میزان – شیوع خشونت جنسی در کشورهای شمال اروپا به چالشی جدی برای این کشورهای مدعی حقوق بشر و حقوق انسانی مبدل شده است.

دولت و جامعه دانمارک همچنان در برابر خشونت جنسیتی علیه زنان ناشنواست.

به گزارش « ereb»، قربانیان خشونت و تجاوز جنسی در دانمارک، برای طرح شکایت در مرحله نخست با بی توجهی ادارات پلیس به خود و در ادامه با توصیف چند باره تجربه ناخوشایند خود مواجه می‌شوند.

عدم بررسی دقیق مدارک، تاخیر در برگزاری دادگاه، ... دیر مشکلاتی هستند که زنان قربانی خشونت جنسی در دانمارک با آن‌ها مواجه می‌شوند.

قوانین ناقص و ناکارآمد در مورد خشونت و تجاوز جنسی، مسیر زنان قربانی خشونت جنسی در دانمارک را بیش از پیش دشوار می‌کنند.

در سال 2021 در دانمارک 2 هزار و 126 مورد تجاوز جنسی ثبت شد که رشدی 50 درصدی را در قیاس با سال 2020 نشان می‌داد.

با وجود این فقط هزار و 682 مظنون متهم و در نهایت 248 نفر محکوم شدند.

این واقعیت است که کشورهایی مانند سوئد، دانمارک و فنلاند در حالی به طور مداوم درباره برابری جنسیتی بالا در کشورهای خود گزارش‌هایی را ارائه می‌کنند، که شاهد خشونت جنسی بالایی هستند.

در اکتبر سال گذشته، موسسه اروپایی برابری جنسیتی (EIGE) دانمارک و سوئد را به ترتیب نخستین و دومین کشور برتر در اتحادیه اروپا از نظر برابری جنسیتی معرفی کرد؛ این در حالی است که در سال 2017 همین موسسه دانمارک را سومین کشور اتحادیه اروپا از نظر خشونت جنسی علیه زنان معرفی کرده بود.

در سال 2014، نظرسنجی آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا (FRA) نشان داد که زنان دانمارکی بالاترین سطح خشونت فیزیکی، جنسی و روانی را در اتحادیه اروپا و همچنین بیشترین شیوع آزار جنسی را گزارش کردند.

بر اساس این نظرسنجی حیرت‌انگیز، 52 درصد از زنان دانمارکی گزارش دادند که از سن 15 سالگی خشونت فیزیکی و یا جنسی را تجربه کرده‌اند.

منتقدان می‌گویند که دولت دانمارک با استناد به استثناگرایی اجتماعی دانمارک، تلاش می‌کند زندگی مردم را بی نظیر نشان دهند و نابرابری‌های دیگر را پنهان می‌کند.

بررسی‌های دانشگاه «کپنهاگ» در سال 2019 نشان داد که چگونه نخبگان سیاسی دانمارکی شامل رسانه‌ها، سیاستمداران و نهادهای سیاسی، تلاش کردند تا یافته‌های تحقیقات در مورد خشونت جنسی علیه زنان در این کشور را «گمراه کننده و غیرقابل اعتماد» نشان دهند.

برخی از منتقدان دولت دانمارک می‌گویند: افسانه برابری جنسیتی و ترویج آن، یکی از ویژگی‌های استثناگرایی جامعه دانمارک است؛ هر نوع به چالش کشیدن آن تصویر منجر به انکار هر چیزی منفی یا تحقیر آمیز در مورد دانمارک می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر دانمارک

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
0
0
سلام.کاش لینک مستندات تون رو می ذاشتید تا بتونیم با استناد مرجع دار جایی نشون بدیم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *