پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» منجر به رهایی ۹ محکوم از قصاص و آزادی 169 زندانی در هفته گذشته شد

8:32 - 18 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۴۹۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تلاش مراجع قضایی سراسر کشور و ایجاد سازش در پرونده‌ها در یک هفته گذشته موجبات آزادی 169محکوم از زندان و رهایی ۹ محکوم از قصاص نفس و 605 مورد رفع پرونده اختلاف و سازش طایفه‌ای را فراهم کرد.

خبرگزاری میزان - توسعه ایجاد سازش و گذشت در پرونده‌های حقوقی و قضایی اخیرا در دستگاه قضا مورد توجه ویژه‌ای قرارگرفته است و بر همین اساس همزمان با دوران تعالی قوه قضاییه شوراهای حل اختلاف و مراجع قضایی سراسر کشور گام‌های مثبت و موثری در این زمینه برداشته‌اند.

پویش مردمی «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» یکی از اقداماتی است که در راستایی ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده با کمک دستگاه قضا در حال اجرا است.

با آغاز به کار پویش سراسری «به عشق حسین می‌بخشم» توسط ستاد ملی صبر به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، صلح یاران هسته‌های جهادی بخشایش، شوراهای حل اختلاف ویژه زندان، خیرین، معتمدین محلی و صلح یاران مستقر در مددکاری‌های زندان‌های در سراسر کشور موفق به فراهم کردن زمینه بخشش از سوی اولیای دم و رهایی محکومین به قصاص نفس و یا ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های اختلافی و آزادی زندانیان شدند..

در این گزارش نمونه‌هایی از ایجاد سازش در پرونده‌هایی که موجب «رفع اختلافات، آزادی زندانی و گذشت از قصاص نفس» در سراسر کشور در یک هفته گذشته «11 الی 17 شهریور» ۱۴۰۱، را فراهم کرده، شرح داده شده است.

آزادی 2 محکوم به قصاص در استان هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» خبر داد.

مجتبی قهرمانی همچنین گفت: با اعزام هیئت صلح شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس در نتیجه برگزاری نشست های متعدد اعضای این هیئت با خانواده اولیای دم یک پرونده و جلب رضایت آنها  محکوم این پرونده پس از تحمل ۱۵ سال حبس از قصاص رهایی یافت.

ایجاد سازش در یک پرونده طایفه‌ای در استان قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین، گفت: در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» و با پیگیری دادگاه عمومی و شورای حل اختلاف بخش کوهین استان، نزاع ۵ ساله میان یک طایفه با صلح و سازش پایان یافت.

آزادی 169 زندانی در استان فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: از ابتدای مرداد ماه امسال و همزمان با آغاز پویش معنوی «به عشق حسین می بخشم» ۱۶۹ زندانی با همکاری خیرین، وساطت و میانجیگری قضات، همت و مساعدت اعضا و کارکنان شعب شورای حل اختلاف و رضایت شکات از زندان آزاد شده اند.

 همچنین در هفتمین روز از ماه صفر و در راستای «پویش به عشق حسین(ع) می بخشم» با میانجیگری اعضا و کارکنان شعبه ششم مجتمع ۵ شورای حل اختلاف شیراز پرونده ای با موضوع مطالبه ودیعه به ارزش پنج میلیارد ریال به سازش منجر شد.

رهایی 2 محکوم از قصاص نفس در استان خوزستان

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان، گفت: با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح ، یک محکوم به قصاص در آبادان در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع)می بخشم» مورد گذشت و بخشش اولیای دم قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شوش نیز گفت: یک محکوم به قصاص با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف و جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافته و به زندگی بازگشت.

سازش در 2 پرونده اختلاف عشیره‌ای

وی همچنین عنوان کرد: 2 عشیره در سوسنگرد پس از یکسال اختلاف و درگیری با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف ، ستاد صبر، همیاران صلح این شهرستان در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع) می بخشم» با هم مصالحه کردند.

علیرضا باوی ادامه داد: با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف ، ستاد صبر، همیاران صلح ، خیرین ، سران عشایر و معتمدان شهرستان باوی نیز  ۲ عشیره با پویش به عشق امام حسین (ع) می بخشم با هم صلح و سازش کردند.

ایجاد سازش در یک پرونده‌ اختلاف طایفه‌ای دراستان کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اختلافی که اخیرا میان 2 طایفه از برادران اهل تسنن و اهل حق پیش آمده بود و متاسفانه سبب حوادث ناخوشایندی میان این 2 طایفه شده بود، تصریح کرد:  با حضور و همت دادگستری استان خصوصا معاون توسعه حل اختلاف استان جلسات متعددی برای ایجاد سازش میان این 2 طایفه برگزار شد که خوشبختانه این نشست ها به صلح و سازش منجر شد.

سازش در یک پرونده اختلاف مالی در استان اصفهان

یک پرونده ۵ میلیارد تومانی در شعبه ۵ شورای حل اختلاف شهرستان لنجان( زرینشهر) در استان اصفهان در راستای پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم به سازش ختم شد.

ایجاد سازش در600 پرونده در استان خراسان جنوبی

سرپرست شورای حل اختلاف بیرجند گفت: از ابتدای ماه محرم تا کنون در اجرای پویش « به عشق حسین (ع) می بخشم» در شهرستان بیرجند قریب به ۶۰۰ پرونده با صلح و سازش مختومه شد که یکی از آن ها پرونده ای بود که میزان خواسته آن بالای ۴ میلیارد تومان است.

رهایی ۵ محکوم به قصاص نفس در زندان ارومیه

۵ محکوم به قصاص نفس استان آذربایجان غربی در آستانه اربعین به کانون گرم خانواده بازگشتند.

 ۳ نفر از این افراد در زندان ارومیه هر یک پس از ۲۸ سال، ۱۰ سال و ۷ سال و دو نفر دیگر در زندان‌های ماکو و میاندوآب از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافتند.

پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» در شهرستان بیرجند موجب سازش در پرونده ۴ میلیارد تومانی شد

رضوی سرپرست شورای حل اختلاف بیرجند گفت: در اجرای پویش « به عشق حسین (ع) می بخشم» در شهرستان بیرجند قریب به ۶۰۰ پرونده با صلح و سازش مختومه شد که یکی از آن ها پرونده ای بود که میزان خواسته آن بالای ۴ میلیارد تومان است.

پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» منجر به سازش اختلاف ۳ ساله در شهرستان صیدون استان خوزستان شد

باقر آرامش رئیس حوزه قضایی بخش صیدون گفت: در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم»، دو طایفه پس از سه سال اختلاف و نزاع به صلح و سازش رسیدند.

بیشتر بخوانید:

پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» موجب رهایی ۱۳ محکوم از قصاص و آزادی ۲۸ زندانی در یک هفته‌ گذشته شد

انتهای پیام/


برچسب ها: سازش پویش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *