رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» موجب رهایی 13 محکوم از قصاص و آزادی 28 زندانی در یک هفته‌ گذشته شد

8:54 - 11 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۵۱۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تلاش مراجع قضایی سراسر کشور و ایجاد سازش در پرونده‌ها در یک هفته گذشته موجبات آزادی 28 محکوم از زندان و رهایی 13محکوم از قصاص نفس و و رفع اختلافات مالی 15 پرونده مهم را فراهم کرد.

خبرگزاری میزان - توسعه ایجاد سازش و گذشت در پرونده‌های حقوقی و قضایی اخیرا در دستگاه قضا مورد توجه ویژه‌ای قرارگرفته است و بر همین اساس همزمان با دوران تعالی قوه قضاییه شوراهای حل اختلاف و مراجع قضایی سراسر کشور گام‌های مثبت و موثری در این زمینه برداشته‌اند.

پویش مردمی «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» یکی از اقداماتی است که در راستایی ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده با کمک دستگاه قضا در حال اجرا است.

با آغاز به کار پویش سراسری «به عشق حسین می‌بخشم» توسط ستاد ملی صبر به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، صلح یاران هسته‌های جهادی بخشایش، شوراهای حل اختلاف ویژه زندان، خیرین، معتمدین محلی و صلح یاران مستقر در مددکاری‌های زندان‌های در سراسر کشور موفق به فراهم کردن زمینه بخشش از سوی اولیای دم و رهایی محکومین به قصاص نفس و یا ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های اختلافی و آزادی زندانیان شدند.

در این گزارش نمونه‌هایی از ایجاد سازش در پرونده‌هایی که موجب «رفع اختلافات، آزادی زندانی و گذشت از قصاص نفس» در سراسر کشور در یک هفته گذشته «4 الی 10 شهریور» ۱۴۰۱، را فراهم کرده که به شرح ذیل آورده شده است.

رهایی یک محکوم از قصاص نفس و سازش در 6 پرونده در استان اصفهان

ایجاد سازش درپرونده ای با موضوع قصاص مربوط به ۷ سال پیش در شعبه ۴۳ شورای حل اختلاف اصفهان موجبات رهایی محکوم پرونده از قصاص نفس و در نهایت آزادی وی را فراهم کرد.

سازش در پرونده ای با موضوع مطالبه ۲۰۰ عدد سکه

پرونده ای با موضوع مطالبه مبلغ ۲۰۰ عدد سکه کامل بهار آزادی در شعبه ۴۳ شورای حل اختلاف اصفهان منجر به سازش شد و محکوم آن پس از ۳ سال از زندان آزاد شد.

آزادی زندانی با مختومه شدن پرونده‌ای با موضوع مطالبه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان 

پرونده ای با موضوع مطالبه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان در شعبه ۴۳ شورای حل اختلاف اصفهان منجر به سازش شد و محکوم از زندان آزاد شد.

بخشش در پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» موجب مختومه شدن 4 پرونده شد

اعضا و کارکنان شعبه ۲ شورای حل اختلاف شهرضا در قالب پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» در پرونده ای با موضوع خیانت درامانت با ایجاد سازش بین طرفین پرونده را مختومه کردند  و همزمان 3 پرونده مرتبط نیز با رضایت طرفین در شعبه دیگر نیز مختومه شد.

رهایی 2 محکوم از قصاص نفس و 2 سازش در استان خوزستان

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف، یک محکوم به قصاص در اهواز پس از ۸ سال در اجرای پویش «به عشق امام حسین (ع) می بخشم» و رضایت اولیای دم از زندان رهایی و به آغوش خانواده خود بازگشت.

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان همچنین عنوان کرد:  اعضای شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح دزفول در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» یک محکوم به قصاص را  پس از 21 سال نجات دادند.

سازش در پرونده اختلاف بین 2 خانواده

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، همیاران صلح و انجمن صلح و سازش باغملک و در قالب پویش به عشق حسین (ع) می بخشم درگیری و اختلاف بین ۲ خانوار در صیدون پس از ۳ سال منتهی به صلح و سازش کنند.

رهایی 2 محکوم از قصاص نفس در استان اردبیل

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل، گفت: در قالب پویش «به عشق حسین(ع) می بخشم» با تلاش اعضا ستاد صبر استان و جلب رضایت اولیای‌دم، 2 جوان محکوم از قصاص نفس رهایی یافته و فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

رهایی 2 محکوم از قصاص نفس در استان کرمانشاه

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: ایجاد سازش در یک پرونده قصاص با وساطت و تلاش اعضای شعبه ۴۴ شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح شهرستان کرمانشاه و جلب رضایت اولیای دم منتهی رهایی محکوم پرونده از قصاص نفس شد.

رهایی یک محکوم از قصاص نفس در استان سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف فنوج با ایجاد سازش دریک فقره پرونده محکوم آن از قصاص نفس رهایی یافت.

رهایی یک محکوم از قصاص نفس در استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان از کسب رضایت از اولیای دم یک پرونده و رهایی محکوم آن از قصاص نفس پس از6 سال حبس با تلاش اعضا شورای حل اختلاف استان و در قالب «پویش به عشق حسین (ع) می بخشم» خبر داد.

رهایی یک محکوم از قصاص نفس در استان کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: با تلاش اعضا شورای حل اختلاف استان در «پویش به عشق حسین (ع) می بخشم» اولیای دم در یک پرونده از قصاص صرفنظر و اعلام گذشت کردند.

آزادی 24 زندانی و سازش در یک پرونده اختلاف مالی در استان فارس

رئیس توسعه حل اختلاف استان فارس اظهارکرد: در قالب پویش «به عشق حسین می بخشم» با تلاش اعضا و کارکنان اجرای احکام شورای حل اختلاف جره و بالاده، ۲۱ نفر از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

حجت الاسلام و المسلمین توانی همچنین اعلام کرد: با تلاش شعبه اول اجرای احکام یک شوراهای حل اختلاف شیراز ۳ محکوم مالی در راستای پویش «به حرمت حسین(ع) می بخشم» از زندان رهایی یافتند.

با تلاش شورای حل اختلاف شیراز پرونده ۲ میلیارد ریالی به سازش ختم شد

در روز اول ماه صفر و در راستای پویش به عشق حسین(ع) می بخشم، با میانجیگری اعضا و کارکنان شعبه اول مجتمع صدرا استان فارس پرونده‌ای با موضوع مطالبه وجه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به سازش منجر شد.

آزادی یک محکوم به قصاص در استان هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» خبر داد.

شانزدهمین پرونده قصاص آذربایجان غربی در میاندوآب به عشق امام حسین(ع) به سازش ختم شد

عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: با همت و تلاش رئیس دادگستری، دادستان، اعضای دادگاه کیفری یک و هسته جهادی بخشایش شورای حل اختلاف میاندوآب در لبیک به منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف فرهنگی قوه قضاییه در نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش و در راستای پویش ملی «به عشق حسین(ع) می بخشم »، با تلاش شبانه روزی و با واسطه قرار دادان سید سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اولیای دم یک پرونده قصاص به حرمت شهدای دشت کربلا پس از ۷ سال از حق مسلم خود گذشتند و به مجرم فرصت دوباره زندگی دادند.

پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» منجر به رهایی یک محکوم از قصاص در شهرستان باشت کهگیلویه و بویر احمد شد

حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویر احمد گفت: با صدور کیفرخواست یک پرونده در دادگاه کیفری یک استان در شهرستان گچساران، حکم قصاص متهم در اول مرداد ماه ۱۳۹۶ صادر شد که با اعتراض نامبرده به حکم، پرونده در شعبه سی و یکم دیوان عالی کشور مجدداً رسیدگی و دادنامه صادره از دادگاه کیفری گچساران در ۳ شهریور سال ۹۷ تأیید شد.

نگین تاجی گفت: سرانجام با فعالیت و کوشش فراوان دادستان شهرستان باشت، اعضای سفیران صلح و شورای حل اختلاف، روحانیون، سادات جلیل القدر و ریش سفیدان و بزرگان، اولیای دم با توجه به شعار «به عشق امام حسین(ع) می بخشم» از حق قانونی و شرعی (قصاص) خود گذشتند و با این گذشت و بخشش متهم پس از ۷ سال تحمل حبس به کانون گرم خانواده برگشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: شورا اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *