مداخله نظامی عربستان در یمن؛ آغازگر بزرگترین بحران انسانی جهان

12:28 - 13 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۹۷۶۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران یمن به عنوان بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان همچنان در حال تشدید شدن است و مردم این کشور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

خبرگزاری میزان - مداخله نظامی در یمن به سرکردگی عربستان باعث ایجاد یک بحران غیرقابل حل سیاسی، نظامی و انسانی در این کشور شده است.

حملات ائتلاف به سرکردگی عربستان به یمن، این کشور را در بحرانی فرو برده که چشم‌اندازی برای حل آن در آینده نزدیک وجود ندارد؛ بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های حیاتی این کشور به طور کامل نابود شده و مردم یمن با مشکلات عمده‌ای از جمله در زمینه تامین غذا، آب آشامیدنی  سالم و مراقبت‌های بهداشتی مواجه هستند.

به گزارش «یونیسف» در یمن حدود 12 میلیون کودک به کمک‌های فوری نیاز دارند؛ این کشور در چنگال یک بحران غذایی وحشتناک قرار دارد که اکنون تشدید شده است.

وضعیت اکنون به حدی بد است که تقریبا همه کودکان یمن (از هر پنج کودک چهار نفر) برای زنده ماندن به کمک فوری بشردوستانه نیاز دارند.

بیش از 2 میلیون کودک به طرز خطرناکی دچار سوء تغذیه هستند و نیاز به درمان فوری دارند، در حالی که بیش از 400 هزار نفر اکنون با گرسنگی حاد مواجه هستند؛ کودکان در یمن بسیار نزدیک به مرگ هستند.

به گزارش « activelink»، هر 10 دقیقه یک کودک در یمن به دلایل قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهد؛ اکنون بیش از 2 میلیون کودک یمنی زیر پنج سال دچار سوءتغذیه هستند و 400 هزار نفر از این کودکان از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند که تهدید کننده‌ترین شکل سوء تغذیه است.

نیمی از بیمارستان‌های یمن بر اثر حملات ائتلاف عربستان ویران شده و آنهایی که باقی مانده‌اند برای مقابله با کرونا و موارد فزاینده سوء تغذیه تلاش می‌کنند.

در حال حاضر، یمن با سطوح بی‌سابقه‌ای از گرسنگی مواجه است؛ بحران موجود اکنون با مواردی مانند شیوع ویروس کرونا، تورم و تغییرات آب و هوایی بدتر شده است و کودکان یمن در بدترین بحران انسانی جهان با تلاش روزانه برای زنده ماندن روبرو هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *