کودکان یمن همچنان بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند

13:32 - 10 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۲۰۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان یمنی همچنان با مشکل گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از آنها جان خود را از دست می‌‎دهند.

خبرگزاری میزان - مدیر منطقه‌ای یک گروه امدادرسان می‌‎گوید که وضعیت در یمن با وجود اعلام آتش‎بس، بهبود نیافته و شرایط بشردوستانه در این کشور وضعیت بحرانی دارد.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، این گروه امدادرسان هشدار داده که همچنان خطر مرگ کودکان یمنی بر اثر گرسنگی وجود دارد.

ائتلاف متجاوز سعودی از سال 2015 حملات خود را در این کشور آغاز کرده و در کنار این حملات، محاصره یمن را نیز ادامه داده است.

این بمباران‌ها تاکنون به جان باختن ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی منجر شده و در نتیجه یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان ایجاد شده که میلیون‌ها یمنی را به آستانه قحطی کشانده است.

«هانس گراندبرگ»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، اخیرا اعلام کرد که قصد دارد امکان آتش‌بس طولانی‌تر با طرف‌های درگیر در این کشور را بررسی کند؛ وی گفت که تمدید آن می‌تواند گام خوبی برای حرکت به سوی آتش‌بس در این کشور باشد.

به گزارش «reliefweb»، در حالی بحران بی‌سابقه جهانی گرسنگی ایجاد شده، نگرانی‌ها برای میلیون‌ها یمنی که مدت‌ها در ناامنی غذایی هستند به بالاترین حد خود رسیده است.

در حالی که بحران در یمن یکی از وخیم‌ترین بحران‌هاست که به دلیل درگیری طولانی، خشکسالی و سیل ناشی از بحران آب و هوا، ویروس کرونا و سایر بیماری‌ها تشدید شده است، این بحران سال‌ها نتوانسته حمایت کافی از اهداکنندگان را جلب کند.

تشدید بحران در یمن موجب شده تا نهادهای حقوق بشری درباره وضعیت مردم این کشور و به‌خصوص کودکان هشدار دهند.

در کنار این موضوع، کاهش کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن نگرانی‌ها را به شدت افزایش داده و سازمان ملل چندین بار خواستار تکمیل شدن کمک‌های بشردوستانه برای پاسخ به نیازها در این کشور شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *