رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمار بالای جرم و جنایت چالش عمده مقام‎های انگلیس

10:33 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۷۸۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جرایم خشونت بار در انگلیس به بالاترین سطح در دو دهه اخیر رسیده و به چالشی برای مقام این کشور تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - «لیز تراس» و «ریشی سوناک» برای تصدی سمت نخست وزیری انگلیس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش گاردین، پیروز این رقابت باید با آمار بالای جرم و جنایت در انگلیس دست و پنجه نرم کند.

جرم و جنایت و پلیس

اعتماد به پلیس در انگلیس و ولز با چندین مورد رسوایی، متزلزل شده است؛ جنایات ثبت شده به بالاترین حد خود در 20 سال گذشته رسیده است و نسبت جرایمی که منجر به روند دادگاه می‌شود به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

در سال 2021-2022، تنها 5.6 ​​درصد از جرایم در انگلیس منجر به احضار یا متهم شدن مظنون شده است، در حالی که این میزان در سال 2014-2015، 16 درصد بوده است.

با وجود راهبرد مقابله با خشونت علیه زنان و دختران توسط دولت انگلیس، جرایم در بالاترین حد خود شامل آزار جنسی، تا بیش از 70 هزار مورد در سال 2021-2022، تمام جرایم جنسی (بیش از 194 هزار مورد) و جرایم تعقیب و آزار و اذیت (بیش از 722 هزار مورد) بوده است.

علاوه بر این پلیس انگلیس تحت تاثیر مجموعه‌ای از موارد شرم‌آور قرار گرفته است که اتهامات زن‌ستیزی نهادینه و نژادپرستی را برانگیخته است.

اینها شامل ربودن، تجاوز جنسی و قتل «سارا اورارد» توسط یک افسر پلیس در حال خدمت، اشتراک‌گذاری پیام‌هایی در مورد ضرب و شتم و تجاوز به زنان از سوی افسران پلیس و مرگ کودکان سیاه‎پوست است؛ نظرسنجی‌ها نشان دهنده ترس زیاد از جنایت و سطح پایین اعتماد به پلیس است

در همین حال، پیشگیری از جرم با تنگناهایی در هر مرحله از سیستم عدالت کیفری انگلیس مواجه شده است؛ در ماه می، گزارشی در مورد تأثیر کرونا، بیان کرد که زندانیان هنوز 22.5 ساعت در روز را در سلول های خود می‌گذرانند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *