رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تناقض در ادعا و عملکرد آمریکا در زمینه حقوق بشر

9:32 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۷۷۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ادعاهایی که مقام‎های آمریکا در زمینه حقوق بشر مطرح می‌‎کنند با آنچه در عمل از این کشور مشاهده می‌شود بسیار متفاوت است.

خبرگزاری میزان – اخیرا و به مناسب روز قربانیان ناپدید شدن اجباری، مقام‎های آمریکا اتهامات بی‌اساسی را علیه دیگر کشورها مطرح کردند.

به گزارش «گلوبال تایمز»، آمریکا همواره خود را به عنوان یک «قاضی حقوق بشر» و «مدافع حقوق بشر» معرفی کرده اما واقعیت این است که این کشور مشکلات جدی ناپدید شدن اجباری و سابقه ضعیف حقوق بشر را دارد و این وضعیت هر روز بدتر می‌شود.

کشتار سیستماتیک مردم بومی در آمریکا از زمان استقلال این کشور در سال 1776، جمعیت بومی آمریکا را از پنج میلیون نفر به 250 هزار نفر کاهش داده است؛ این نه تنها ناپدید شدن اجباری، بلکه یک نسل‌کشی با دلایل غیرقابل استدلال است.

علاوه بر این، آمریکا به حقوق مردم خود برای زندگی و حق سلامتی توجه چندانی نمی‌کند؛ بیش از یک میلیون آمریکایی جان خود را در دوره همه‌گیری ویروس کرونا از دست داده‌اند؛ تنها در سال 2021، خشونت با اسلحه در این کشور جان بیش از 44 هزار نفر را گرفته است؛ اینها ناپدید شدن اجباری دائمی هستند که ناشی از عدم اقدام و شکست دولت آمریکاست.

آنچه آمریکا انجام داده نقض جدی اهداف و اصول منشور سازمان ملل است و این کشور را به بزرگترین خرابکار در چندجانبه‌گرایی و قوانین بین‌المللی تبدیل کرده است.

کاری که آمریکا باید انجام دهد این است که به طور جدی از حقوق بشر مردم خود دفاع کند، از انتشار اطلاعات نادرست و دروغ در مورد حقوق بشر دست بردارد، از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای مداخله در امور داخلی دیگر کشورها دست بردارد و سدی برای همکاری بین‌المللی حقوق بشری نباشد.

اما مقام‎های آمریکا همواره از موضوع حقوق بشر به عنوان ابزاری برای مداخله در امور دیگر کشورها و اعمال فشار به آنها استفاده می‌کنند و از پاسخگویی درباره نقض حقوق بشر خود طفره می‎‌روند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *