رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مواجهه بومیان کانادا با تبعیض در محل کار و مراقبت‌های بهداشتی کمتر

14:44 - 08 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۳۰۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بومیان کانادا در مقایسه با دیگر گروه‌های جمعیتی مراقبت‌های بهداشتی کمتری را دریافت می‎کنند و در محل کار نیز با تبعیض مواجه هستند.

خبرگزاری میزان - کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا، 94 فراخوان برای اقدام به منظور جبران میراث مدارس شبانه‎روزی که در آن هزاران کودک بومی جان خود را از دست داده اند، منتشر کرده است.

نتایح بررسی این فراخوان‎ها نشان می‌دهد کارگران بومی مشکلاتی را تجربه می‌کنند؛ علاوه بر داشتن مسائل بهداشتی متفاوت مرتبط با وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایین‌تر از حد متوسط، کارگران بومی با تبعیض در محیط‌های کاری مواجه هستند که بر سلامت روان آنها تأثیر می‌گذارد.

به گزارش «thelancet»، کارگران بومی همچنین ممکن است مواجهه‌های شغلی و محیطی را از صنایعی که در نزدیکی محل سکونت آنها قرار گرفته‌اند، بپذیرند (مثلاً قرار گرفتن در معرض مواد مضر و سمی).

مطالعات کمی در مورد موضوعات مهم بهداشت حرفه‌ای مانند سرطان‌های مرتبط با شغل یا اختلالات اسکلتی عضلانی در افراد بومی وجود دارد.

علاوه بر این مردم بومی کانادا در مقایسه با کانادایی‌های غیربومی به دلیل تأثیرات استعمار، مانند حذف اجباری از سرزمین و جوامع خود، با نابرابری اجتماعی-اقتصادی قابل توجهی مواجه هستند.

برنامه مدارس شبانه‌‎روزی برای جذب کودکان بومی در فرهنگ مهاجران ایجاد شد و اغلب شامل حذف اجباری کودکان از جوامع خود بود، با هدف کلی حذف بومیان کانادا به عنوان مردمان متمایز ایجاد شد.

بازماندگان مدارس شبانه‌روزی بدرفتاری از جمله آزار روانی و خشونت فیزیکی و جنسی را گزارش کرده‌اند؛ تجزیه و تحلیل اطلاعات به این نتیجه رسید که تقریباً نیمی از مرگ‌های ثبت‌شده کودکان به دلیل سل همراه با مراقبت ضعیف، سوءتغذیه و بهداشت ضعیف بوده است.

مدارس مسکونی منبع اصلی تروما برای افراد بومی در کانادا بوده است و تأثیر این مدارس امروزه به عنوان آسیب بین نسلی همچنان ادامه دارد؛ تعداد کل قربانیان این سیستم مشخص نیست.

امروزه، مردم بومی با مسائل و چالش‌های نظام‌مند، از جمله نژادپرستی، تبعیض و سوگیری در نهادها (به عنوان مثال، بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت‌های بهداشتی) مرتبط با این بافت تاریخی مواجه هستند، که پس از بسته شدن آخرین مدرسه مسکونی در کانادا در سال 1996 هنوز متوقف نشده است.

این مسائل نظام‌مند به توضیح نابرابری در نتایج بهداشتی برای افراد بومی در کانادا در مقایسه با کانادایی‌های غیر‌بومی کمک می‌کند؛ این نابرابری‌ها شامل افزایش نرخ بالای انواع بیماری‌ها مانند دیابت، فشار خون بالا و چالش‌های سلامت روان و افزایش مرگ و میر و عوارض پس از جراحی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *