روایت قربانیان عقیم‌سازی اجباری سیاه‌پوستان و معلولان در آمریکا

13:18 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۰۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های تاریخی ابعاد گسترده جنایات علیه سیاه‌پوستان را در آمریکا آشکار می‌کند.

خبرگزاری میزان – ده‌ها هزار آمریکایی در طول تاریخ آمریکا به اجبار عقیم شده‌اند و جمعیت‌های اقلیت به طور نامتناسبی هدف قرار گرفته‌اند.

به گزارش « pillarcatholic»، «ریدریک»، یکی از قربانیان این جنایت می‌گوید که جوامع سیاه‌پوست اغلب از صحبت کردن در این باره دلسرد می‌شوند؛ وی اوایل تابستان امسال با روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» مصاحبه کرد، او می‌گوید که حرف‌هایش به گونه‌ای تحریف شده که به نظر می‌رسد از سقط جنین حمایت می‌کند.

به گفته وی، شکایات و درخواست‌ها برای اصلاح این موضوع نادیده گرفته شده است.

«ریدریک» در سال 1968 و زمانی که تنها 14 ساله بوده، به اجبار عقیم شده است؛ او می‌گوید: «ما به‌عنوان آفریقایی‌تبار در پرورش برده مورد استثمار قرار گرفتیم تا برده‌هایی را به عنوان نیروی کار آزاد تولید کنیم؛ پس از لغو برده‌داری، هدف سقط جنین و عقیم‌سازی اجباری قرار گرفتیم زیرا دیگر نمی‌توانستیم در مزارع به عنوان کارگران آزاد مورد استثمار قرار بگیریم.»

وی افزود: «سقط جنین، عقیم‌سازی اجباری و داروهای هورمونی کشنده جمعا از سال 1973 جمعیت ما را حدود 20 میلیون نفر کاهش داده است و در حال حاضر سیاه‌پوستان حدود 45 میلیون نفر از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

اما موضوع تنها به سیاه‌پوستان ختم نمی‌شود و معلولان نیز گروهی هستند که هدف این جنایات قرار گرفته‌اند؛ در بسیاری از ایالت‌ها، قوانین می‌گویند که پزشکان می‌توانند افراد معلول را برخلاف میل خود عقیم کنند؛ به این عمل عقیم‌سازی اجباری می‌گویند.

امروزه اکثر ایالت‌های آمریکا اجازه عقیم‌سازی اجباری را می‌دهند؛ قوانینی که اجازه عقیم‌سازی اجباری را می‌دهد در 31 ایالت و همچنین واشنگتن دی‌سی وجود دارد.

سیاست‌های عقیم‌سازی اجباری در آمریکا، اقلیت‌ها و افراد دارای معلولیت را هدف قرار داده و این روند تا قرن 21 ادامه یافت.

بیش از 600 هزار نفر در 32 ایالت در طول قرن بیستم بر اساس «علم» جعلی اصلاح نژادی، عقیم شدند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *