ابعاد گسترده آزار جنسی در ارتش آمریکا

15:33 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۸۹۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موضوع آزار جنسی در ارتش آمریکا ابعاد بسیار گسترده‌ای داشته و آمارهای منتشر شده در این باره شوک برانگیز است.

خبرگزاری میزان - تقریباً یک نفر از هر چهار زن مشغول به کار در ارتش آمریکا هدف آزار جنسی قرار گرفته است.

برای چندین دهه‌، تجاوز و آزار و اذیت جنسی در صفوف نظامیان آمریکا رخ می‌دهد و مقامات نظامی مکرراً وعده اصلاح امور را داده و سپس به آن وعده‌ها عمل نمی‌کنند.

زنان همچنان اقلیت مشخصی هستند و تنها 16.5 درصد از نیروهای مسلح آمریکا را تشکیل می‌دهند، با این حال، طبق یک بررسی از 69 مطالعه منتشر شده در این کشور، تقریباً یک زن از هر چهار زن در ارتش آمریکا گزارش می‌دهد که مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفته است.

بر اساس این بررسی جامع، مردان نیز در مواردی قربانی آزارهای جنسی می‌شوند و یکی از دلایل کلیدی که به ندرت عدالت درباره قربانیان محقق می‌شود نحوه تحقیق و پیگرد قانونی چنین جنایاتی است.

برخی از سیاستمداران آمریکایی سال‌هاست که برای تغییر این قوانین نظامی در آمریکا که مانع از اجرای عدالت درباره قربانیان می‌شود، مبارزه می‌کنند و شکست می‌خورند.

هر سال قوانینی برای انتقال تصمیم درباره تعقیب جنایات نظامی بزرگ، از جمله جنایات جنسی، از دست فرماندهان نظامی به دادستان‌های مستقل معرفی می‌شوند؛ از نظر تاریخی، پنتاگون شدیداً با این ایده مخالفت کرده است.

طی سال‌های اخیر موارد آزار جنسی در ارتش آمریکا همواره روندی افزایشی داشته و با این وجود اصلاح موارد حقوقی تاکنون تاثیری در مقابله با این روند نداشته است.

جدیدترین نظرسنجی محل کار نشان داد که در سال مالی 2019، بیش از شش هزار و 200 عضو ارتش آمریکا مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند که سه درصد افزایش نسبت به سال 2018 نشان می‌دهد.

آزار جنسی در ارتش آمریکا به طور مداوم ردیابی نشده است؛ با این حال، در سال 2019، ارتش آمریکا 1021 مورد شکایت آزار جنسی را گزارش کرد که نسبت به سال پیش از آن 10 درصد افزایش داشت.

در ماه ژانویه سال جاری «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، یک فرمان اجرایی را امضا کرد، که دستورالعمل دادگاه‌های نظامی را به ‌روز رسانی کرد تا آزار و اذیت جنسی را به عنوان جرم درج کند.

تجاوز جنسی اغلب اولین رویداد نشانه در صف طولانی تروماست که می‌تواند به اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی و خودکشی ختم شود.

در یک مطالعه در سال 2019، دانشمندان مرکز پزشکی امور کهنه سربازان «دنور»، دانشگاه «یوتا» و دانشگاه «کلرادو» بیش از 300 زن کهنه‌سرباز که تجاوز جنسی را تجربه کرده بودند مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که 29 درصد در فکر خودکشی بودند.

از سال 2007 تا 2017، نرخ خودکشی با سن تعدیل شده در میان کهنه‌سربازان زن ارتش آمریکا  73 درصد افزایش یافت.

بر اساس داده‌های وزارت دفاع آمریکا، در سال 2019، زنان 31 درصد از موارد تلاش برای خودکشی را در میان نیروهای فعال در ارتش این کشور تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *