ارتش آمریکا موارد متعدد آزار جنسی را نادیده می‌گیرد

10:24 - 08 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۴۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ارتش آمریکا موارد متعدد آزار جنسی را پیگیری نمی‌کند.

خبرگزاری میزان – مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که ارتش آمریکا موارد متعدد آزار جنسی به‌ خصوص علیه کادر زن را پیگیری نمی‌کند.

به گزارش «globeecho»، این مطالعه با استفاده از داده‌های دریافت شده از طریق قانون آزادی اطلاعات، بررسی می‌کند که کادر مجری قانون ارتش آمریکا علت احتمالی را در موارد تجاوز جنسی با نرخ بالاتری نسبت به سایر جرایم جدی، پیدا نمی‌کنند.

بررسی تجاوزات جنسی، قتل، سرقت و تجاوز در ارتش آمریکا از سال 2008 تا 2014 و جولای 2015 تا 2017 نشان می‌دهد که در طول این دو دوره احتمال پیگیری نشدن جرایم جنسی در ارتش آمریکا در مقایسه با دیگر جرایم به ترتیب بیش از 5 و بیش از 4 برابر است.

مطالعه جدید پنتاگون نشان می‌دهد فرهنگی که تجاوزات و آزار جنسی را تقویت می‌کند، علیرغم تلاش‌ها برای پیشگیری همچنان ادامه دارد.

این مطالعه توسط وزارت دفاع آمریکا منتشر شده و نشان می‌دهد که ارتش این کشور هنوز راه زیادی در پیش دارد تا تجاوزات را از بین ببرد.

دفتر تجزیه و تحلیل افراد پنتاگون پاییز گذشته 61 گروه متمرکز را فراخوانده و با 493 عضو خدمات ارتش آمریکا از جمله برخی از حامیان محلی پیشگیری از تجاوز جنسی و آزار و اذیت گفت‎وگو کرده است.

بین سال‌های 2010 تا 2020 به عنوان سال انتشار جدیدترین گزارش، پنتاگون تنها 73 مورد تجاوز جنسی را در منطقه عملیاتی «آفریکام» فهرست کرده است.

با این حال، پرونده‌های به‌دست‌آمده توسط گروه‌های مستقل نشان می‌دهد که بازرسان جنایی نظامی دستکم 158 مورد اتهامات جنسی را این منطقه عملیاتی و در همان بازه زمانی ذکر شده، ثبت کرده‌اند.

مشکل سوء رفتار جنسی در ارتش آمریکا مزمن و گسترده است و اعزام‌ نظامیان به خارج از این کشور خطرات خاصی را به همراه دارد.

طبق آخرین نظرسنجی پنتاگون، برآورد می‌شود که حدود 20 هزار و 500 نفر از نیروهای نظامی هر ساله تجاوز جنسی را تجربه می‌کنند، اما طبق آخرین بررسی‌ها تنها شش هزار  و 290 مورد رسمی درباره موضوع تجاوز جنسی در سال 2020 در ارتش آمریکا مطرح شده است.

علاوه بر این گزارش‌ها حاکی از آن است که پنتاگون تا 97 درصد از ادعاهای تجاوز جنسی به کارمندان غیرنظامی خود را مستند نکرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *