رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیستم مهاجرتی نژادپرستانه اتحادیه اروپا

13:08 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۸۷۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تحولات ماه‌های اخیر نشان داد که سیستم مهاجرتی اتحادیه اروپا به شدت نژادپرستانه عمل می‎کند.

خبرگزاری میزان - طی پنج ماه پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در پایان فوریه، حدود 890 هزار اوکراینی به آلمان پناهنده شده‌اند؛ این تعداد تقریباً برابر با تعداد افرادی است که از سوریه، افغانستان و کشورهای دیگر در سال 2015 و در اوج بحران پناهجویی اروپا از آلمان درخواست پناهندگی کردند.

به گزارش « thenewhumanitarian»، با این حال، واکنش اروپا در سال 2022 بسیار متفاوت از پاسخ سال 2015 بوده است؛ این امر برای پناهندگان اوکراینی که امروز مورد استقبال قرار گرفته‌اند، رویداد خوبی است، اما همچنین بسیاری از استدلال‌هایی را که اتحادیه اروپا برای توجیه اجرای سیاست‌های خود استفاده کرده، مورد تردید قرار می‌دهد.

یک پناهجوی سوریه‌ای در این باره می‎‌گوید «پنج ماه گذشته به ما نشان داد که اگر اراده سیاسی برای اعمال سیاست‌های پناهندگی و مهاجرت وجود داشته باشد، هر چیزی ممکن است؛ اما باید ببینیم چگونه اروپا این تغییر را برای همه پناهندگان ایجاد خواهد کرد.»

به طور کلی، حدود 3.7 میلیون نفر، تعداد اوکراینی‌هایی که تا کنون در سال جاری برای حمایت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست داده‌اند، از 1.3 میلیون نفری که در سال 2015 در اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده‌اند، بسیار بیشتر است.

برای اوکراینی‌ها، اتحادیه اروپا مرزهای خود را باز نگه داشته و یک دستورالعمل حفاظت موقت (TPD) که قبلاً استفاده نشده بود، وضع کرده است و به پناهجویان اوکراینی امکان دسترسی به خدمات ضروری و حق زندگی و کار در کشورهای اتحادیه اروپا را تا سه سال به انتخاب خود می‌دهد.

برای دیگر پناهجویان اینگونه نیست؛ در سال 2015، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن استدلال کردند که آنها ظرفیت پذیرش و میزبانی بسیاری از پناهجویان و مهاجران را ندارند و با محدود کردن مسیرهای مهاجرت به سمت این قاره به دنبال کاهش تعداد افرادی بودند که به اروپا می‌رسند.

 توانمندسازی گارد ساحلی لیبی برای رهگیری مردم در دریا؛ سرکوب سازمان‌های غیردولتی و داوطلبانی که حمایت‌های بشردوستانه برای پناهجویان ارائه می‌کنند و عقب راندن مردم از مرزهای اتحادیه اروپا از جمله این اقدامات هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *