عدم پایبندی آلمان به تعهدات خود در قبال پناهجویان غیر اوکراینی

9:27 - 31 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۹۷۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دولت آلمان رفتار دوگانه‌ای در قبال پناهجویان اوکراینی و غیر اوکراینی در ماه‌های اخیر از خود نشان داده است.

خبرگزاری میزان – پناهجویان در آلمان از تفاوت در رفتار این کشور با پناهجویان اوکراینی و غیر اوکراینی خبر می‌دهند.

اخیرا پناهجویان افغانستانی در آلمان از دولت این کشور خواستند تا به تعهدات خود در قبال پناهجویان عمل کند.

در یک سال اخیر حدود 180 هزار نفر از افغانستان به آلمان رفته‌اند و این کشور متعهد شده که حدود 30 هزار نفر دیگر را نیز بپذیرد.

به گزارش «فارین پالیسی»، گزارش‌ها حاکی از آن است که صدها افغانستانی که به آلمان رفته‌اند، با ورود سیل بزرگتر پناهجویان اوکراینی اخراج شده‌اند.

یک پناهجوی افغانستانی در این باره می‌گوید «به برخی از پناهجویان افغانستانی گفته شده که باید خانه خود را برای پناهندگان تازه وارد از اوکراین پاکسازی کنند؛ بدون سوال، بدون مذاکره و تنها در عرض 24 ساعت.»

دولت آلمان در ماه‌های اخیر بسیاری از پناهجویان افغانستانی را با هدف هموار کردن مسیر برای ورود پناهجویان اوکراینی، اخراج کرده است.

«طارق علاوس»، یکی از اعضای هیئت مدیره شورای پناهندگان برلین، که با سازمان‌های مختلف همکاری می‌کند، در این باره گفت «اخراج‌ها عمدا منتشر نشدند؛ برخی از پناهجویان که سال‌ها در خانه‌های خود زندگی می‌کردند از ساختارهای اجتماعی خود بیرون رانده شدند، از جمله کودکانی که به مکان‌هایی دور از مدارس مربوطه خود منتقل شدند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که 10 اردوگاه پناهجویی تنها در برلین، تخلیه شده و بسیاری از افراد حاضر در این اردوگاه‌ها به دلیل ترس از وضعیت خود حتی حاضر به صحبت در این باره نشده‌اند.

در همین حال جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت آلمان در نیمه نخست سال 2022 درخواست پناهندگی شش هزار و 200 نفر را رد کرده و این افراد را به کشورهای خود بازگردانده و یا این افراد به مقاصدی دیگر در اتحادیه اروپا فرستاده شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *