حضور بیش از حد زنان بومی در سیستم زندان‌های کانادا

9:29 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۳۳۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تجربه‌های زنان بومی از سیستم زندان‌های کانادا سرشار از موارد متعدد نژادپرستی، خشونت و رفتارهای وحشیانه است.

خبرگزاری میزان - داستان این که چگونه بسیاری از زنان بومی در داخل زندان‌های فدرال کانادا محبوس هستند، داستانی پر از تاریخچه طولانی از جابجایی و انزوا، نژادپرستی، خشونت‌های وحشیانه و همچنین تحمل وضعیت دائمی فقر است.

به گزارش « publicsafety»، مجموعه‌ای از عوامل به بحران کنونی نرخ بسیار نامتناسب زنان بومی در سیستم زندان‌های فدرال کانادا ختم شده است؛ وضعیت فعلی بیانگر چیزی جز یک بحران نیست.

با توجه به وضعیت فعلی سیستم زندان‌های کانادا، بدون تغییر فوری، چشم‌انداز برای زنان بومی، خانواده‌ها و جوامع آنها تیره و تار است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، بومیان تنها چهار درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‎‌دهند اما این گروه 20 درصد از افراد محبوس در زندان‌های این کشور هستند.

این موضوع درباره زنان بومی حتی شدیدتر است؛ از آوریل 2010، زنان بومی 32.6 درصد از کل جمعیت زنان زندانی را در کانادا تشکیل می‌‎دهند.

مدتی است که میزان زندانی شدن زنان بومی در کانادا رو به افزایش بوده است؛ در طول 10 سال گذشته، میزان حضور زنان بومی در زندان‌های کانادا افزایشی 90 درصدی داشته است؛ به این ترتیب، آنها سریع‌ترین رشد جمعیت زندانی را نشان می‌دهند.

زنان بومی در زندان‌های فدرال کانادا نسبت به همتایان غیر بومی خود جوان‌تر هستند.

«دستور کار سختگیرانه در مورد جرم و جنایت» دولت فدرال کانادا هیچ کاری برای بهبود نرخ نامتناسب زندانیان بومی نمی‎کند.

انزوا از سرزمین‌های بومی تنها آغاز مجموعه‌ای طولانی از سیاست‌های دولت کانادا بوده که بر تمدن، جذب و ریشه‌کن کردن هویت بومی متمرکز بود؛ با تحمیل اجباری جهان‌بینی اروپامحور، زنان بومی نه تنها در جامعه اروپایی بلکه در درون جامعه خود نیز به حاشیه رانده شدند.

نقش‌ها و مکان‌های سنتی آنها در جوامع بومی ریشه‌کن شد و آنها نیز به نوبه خود آواره شدند؛ از میان تمام حملاتی که علیه مردم بومی در کانادا انجام شده است، شاید بزرگترین حمله به هویت بومی، سیستم مدارس شبانه‌روزی بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *