رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادامه سرکوب مخالفان در عربستان و حمایت غرب از اقدامات بن سلمان

12:07 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۰۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات عربستان علیه مخالفان و سرکوب آنها در سایه پشتیبانی کامل غرب ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – اخیرا دادگاه عربستان «سلمی الشهاب»، یک زن سعودی  را به 34 سال حبس محکوم کرد که این اقدام با واکنش‌ها و انتقادات بسیاری در سطح بین‌الملل مواجه شد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای به اقدام عربستان واکنش نشان داد؛ در این بیانیه آمده است «ما از محکومیت «سلمی الشهاب»، دانشجوی دکتری سعودی به 34 سال زندان و به دنبال آن 34 سال ممنوعیت سفر وحشت‌زده شده‌ایم؛ از مقامات سعودی می‌خواهیم که محکومیت او را لغو و فورا و بدون قید و شرط او را آزاد کنند.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه خود تاکید کرده که عربستان از کاهش انزوای خود در سطح بین‌الملل استفاده کرده و به اقدامات سرکوبگرانه خود علیه شهروندان ادامه می‌دهد.

به گزارش «نیویورک تایمز»، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان اخیرا با «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا که پیشتر او را متهم به سرکوبگری می‌کرد دیدار کرده و در جریان سفر به اروپا مورد استقبال مقامات یونان و فرانسه قرار گرفت.

مقامات غربی گهگاهی از اقدامات عربستان در یمن و همچنین قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی انتقاد می‌کنند اما این محکومیت‌ها زودگذر بوده و آنها همچنان از عربستان حمایت می‌کنند.

آنها مدعی هستند که ولیعهد سعودی تغییرات و پیشرفت‌هایی را برای عربستان سعودی به ارمغان آورده اما به این موضوع اذعان دارند که «محمد بن سلمان» رقبای خود را حذف کرده، فعالان حقوقی را به زندان انداخته و مخالفان را سرکوب می‌کند.

نگارنده در پایان می‎نویسد در واقع تغییری در وضعیت بسیاری از فعلان حقوق بشری در این کشور ایجاد نشده است؛ آمریکا هرگز- و شاید هرگز صادقانه به دنبال - راه مؤثری برای حمایت منسجم و مستمر از حقوق بشر در خارج از این کشور، به ویژه در خاورمیانه، نیافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *