کودکان یمن عمده قربانیان جنایات ائتلاف سعودی

8:23 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۳۲۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان یمن بیشترین آسیب را از حملات ائتلاف متجاوز سعودی در سال‌های اخیر متحمل شده‌اند.

خبرگزاری میزان - کودکان یمنی که معلول یا کشته شده‌اند، بیشترین آسیب را از حملات ائتلاف عربستان می‌بینند.

به گزارش «شینهوا»، اخیرا صندوق کودکان سازمان ملل «یونیسف» هشدار داده که آوارگان یمنی به بیش از چهار میلیون و 300 هزار نفر رسیده‌اند که از این تعداد دو میلیون نفر کودکان هستند.

یونیسف اصلی‌ترین دلیل این آوارگی گسترده مردم یمن را حملات ائتلاف متجاوز سعودی توصیف کرد که برای هشتمین سال متوالی ادامه دارد.

صندوق کودکان سازمان ملل پیش از این نیز نسبت به افزایش تعداد کودکان قربانی موشک‌ها، مین‌های زمینی، بمب‌های خوشه‌ای و بقایای مواد منفجره جنگ در یمن هشدار داده است.

یونیسف در ماه مارس در وب‌سایت خود اعلام کرد از زمانی که حملات ائتلاف در یمن آغاز شد، سازمان ملل تأیید کرده است که تاکنون بیش از 10 هزار و 200 کودک یمنی جان خود را از دست داده و یا زخمی شده‌اند.»

با این وجود به دلیل غیرممکن بودن ثبت تمامی موارد، به نظر می‌رسد که تعداد واقعی کودکان یمنی که در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است.

«جیمز الدر»، سخنگوی یونیسف پس از بازدید تیمی از آژانس کودکان سازمان ملل از یمن گفت: «این رقم (10 هزار نفر) معادل چهار کودک در روز است.»

«الدر» گفت که این رقم تنها شامل کودکان قربانی می‌شود که سرنوشت آنها برای این نهاد سازمان ملل شناخته شده بود و تعداد بی‌شماری دیگر نیز وجود داشته‌اند.

در حال حاضر از هر پنج کودک در یمن، چهار کودک به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند؛ این رقم بیش از 11 میلیون کودک است.

اکنون 400 هزار کودک یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند، بیش از دو میلیون کودک از تحصیل بازمانده اند و چهار میلیون کودک دیگر در معرض خطر ترک تحصیل قرار دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *