رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شرایط ناامن حبس در آمریکا/قرار گرفتن زندان‌ها در مناطق خطرناک

10:54 - 23 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۸۹۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از زندان‌های آمریکا در مناطق خطرناک و غیرقابل سکونت واقع شده‌اند.

خبرگزاری میزان - زندان‌های آمریکا با یک بی‌عدالتی زیست محیطی روزانه مواجه هستند.

به گزارش اندیشکده «prisonpolicy»، درخواست‌های جامعه آمریکا برای محیطی سالم‌تر به ندرت شامل افراد زندانی می‌شود که بسیاری از آنها در بازداشتگاه‌های سمی محبوس هستند.

زندانیان آمریکایی تقریبا در هیچ جنبه ای از زندگی خود، از جمله قرار گرفتن در معرض شرایط مضر و حتی بالقوه مرگبار، هیچ اختیاری ندارند؛ زندان‌ها نمی‌توانند استاندارد اولیه زندگی را برای آنها فراهم کنند.

روش‌هایی که از طریق آن خطرات زیست‌محیطی بر سایر شرایط ناامن حبس در آمریکا افزوده می‌شود، به یک بحران حقوق بشری تبدیل شده که برای دهه‌ها ادامه داشته است.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از زندان‌های آمریکا در مناطق غیر قابل سکونت و سمی قرار دارند.

بسیاری از زندان‌ها اغلب در نزدیکی (یا مستقیما روی) مکان‌های صنعتی متروکه ساخته می‌شوند، مکان‌هایی که فقط برای تخلیه مواد سمی مناسب هستند.

یک سوم (32 درصد) از زندان‌های ایالتی و فدرال آمریکا در فاصله سه مایلی سایت‌هایی قرار دارند که در سطح فدرال آلوده شناخته می‌شوند؛ خطرناک‌ترین مکان‌های آلوده که نیاز به پاکسازی گسترده دارند.

تحقیقات گسترده نسبت به زندگی، کار یا رفتن به مدرسه در نزدیکی این سایت‌ها هشدار داده‌اند، زیرا این نزدیکی با امید به زندگی پایین‌تر و مجموعه‌ای از بیماری‌های وحشتناک مرتبط است.

زندان‌های آمریکا در نتیجه قرار گرفتن در زمین‌های بایر یا نزدیک آن‌ها، دائماً افراد زندانی را در معرض خطرات زیست محیطی جدی از جمله آب آلوده قرار می‌دهند؛ در نتیجه مرگ و میرهایی پدیدار می‌شوند که به طور آشکار با این خطرات مرتبط هستند.

به عنوان مثال، در غرب «پنسیلوانیا»، یک زندان ایالتی واقع در نزدیک انبار ضایعات زغال سنگ واقع شده و این امر به زندانیان آسیب دائمی وارد کرده و باعث بروز بثورات پوستی، زخم‌ها، کیست‌ها، مشکلات گوارشی و سرطان در بین زندانیان شده است.

یک گزارش از سال 2014 این الگوهای بیماری و غفلت را آشکار کرد اما زندانی که در این منطقه خطرناک واقع شده، همچنان باز است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *