اندیشکده آمریکایی: حبس انبوه مشکل نژادپرستی نظام‌مند را در آمریکا تشدید کرده است

8:21 - 25 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۱۷۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا بیشترین شمار زندانی را در میان تمامی کشورهای جهان به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری میزان – بررسی اطلاعات موجود نشان می‌دهد که از هر 100 نفر مردم آمریکا یک نفر در زندان‌های ایالتی و یا فدرال آن محبوس است.

به گزارش اندیشکده آمریکایی «prisonpolicy»، حدود 0.7 درصد از جمعیت آمریکا در حال حاضر در یک زندان فدرال یا ایالتی یا زندان محلی هستند.

در حالی که مردم آمریکا تنها پنج درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند اما حدود 20 درصد از زندانیان جهان در این کشور قرار دارند.

مشکل دیگری که وجود دارد این است که «حبس انبوه» در آمریکا هزینه هنگفتی برای کل اقتصاد این کشور در پی دارد  اما به ویژه برای جوامع اقلیت این موضوع ویرانگر است.

یک کارشناس آمریکایی بر این موضوع تاکید کرده که زندانی شدن بیش از حد در آمریکا به طور جدی مشکلات فقر و نژادپرستی سیستماتیک را تشدید می‌کند.

آمریکا یک مشکل شناخته شده حبس انبوه دارد؛ در حالی که این کشور کمتر از پنج درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، اما سیستم زندان آمریکا تقریباً 20 درصد از کل جمعیت زندانی جهان را در خود جای داده است و اگرچه از سال 2008 کاهش جزئی در شمار زندانیان آمریکا روی داده اما جمعیت کل آمریکایی‌های زندانی از سال 1970 تا حدود 500 درصد افزایش یافته است.

اما وقتی به عقب بازگردید و به جمعیت‌شناسی افراد زندانی در آمریکا نگاهی بیندازید، مشکل بزرگ‌تر و مخرب‌تری آشکار می‌شود؛ بر اساس گزارشی در سال 2018 توسط  یک نهاد آمریکایی به سازمان ملل ارائه شد، سیاه‌پوستان آمریکایی 27 درصد از کل افراد دستگیر شده در این کشور را در سال 2016 تشکیل می‌دهند که این رقم به نسبت درصد جمعیت آنها در آمریکا دو برابر است.

در همین حال، 15 درصد از تمام کودکان آمریکایی سیاه‌پوست هستند و با این حال جوانان سیاه‌پوست 35 درصد از موارد دستگیری نوجوانان را در سال 2018 تشکیل می‌دادند.

یک گزارش موسسه «بروکینگز» در سال 2021 نشان داد که افراد در زمان بازداشت در زندان‌های آمریکا در حالی که منتظر حل و فصل پرونده جنایی خود هستند، نزدیک به 30 هزار دلار از دست می‌دهند، حتی اگر در نهایت بی گناه شناخته شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *