وزارت خارجه روسیه: هیچگونه «پلن بی» برای برجام نمی‌تواند وجود داشته باشد

14:52 - 20 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۵۴۸۲
وزارت خارجه روسیه ضمن بیان این مطلب که مشکل غیرقابل حلی در مذاکرات وین وجود ندارد، تاکید کرد که هیچگونه طرح جایگزینی برای توافق هسته‌ای نمی‌تواند وجود داشته باشد.

خبرگزاری میزان - «ایوان نچایف»، معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه ،امروز پنجشنبه، گفت: «زمانی که توافق هسته‌ای بازگردانده می‌شود، نمی‌توان پلن بی داشت، در حالی که زبان اولتیماتوم در مذاکرات برجام کارساز نخواهد بود. »

«نچایف» تاکید کرد که از سرگیری توافقات بر سر برجام «تنها راه معقول و موثر است که تعادل را باز می‌گرداند و از تشدید تنش ها» پیرامون موضوع هسته‌ای تهران جلوگیری می کند.»

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که هیچگونه «پلن بی» برای برجام نمی‌تواند وجود داشته باشد چرا که این امر در تناقض با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که از دیدگاه مسکو تمامی تناقضات در مذاکرات برای احیای برجام قابل حل بوده و دستیابی به نتیجه مثبت ممکن است.

تازه‌ترین دور گفت‎وگوها پیرامون لغو تحریم‌های آمریکا روز دوشنبه ۱۷ مرداد پایان یافت و هیئت‌های مذاکره کننده، وین را برای مشورت با پایتخت‌های خود ترک کردند.

در این دور از گفت‎وگوها، مواضع هیئت مذاکره کننده ایران با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشته شد.

هیئت ایرانی در آغاز این دور از گفت‌وگوها، مواضع و دیدگاه‌های اصولی ایران در مورد موضوع‌های مورد اختلاف شامل رفع پایدار تحریم‌ها، ارائه تضمین‌های لازم در حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل مورد ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ارائه کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: برجام روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *