دستورالعمل عدم توقیف خودرو در تصادفات جرحی و نحوه اقدام ضابطین عام توسط دادستانی قزوین ابلاغ شد

13:24 - 10 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۱۹۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از ابلاغ دستورالعمل عدم توقیف خودرو در تصادفات جرحی و نحوه اقدام ضابطان عام به فرماندهی انتظامی استان قزوین خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی بیان کرد: در وقوع تصادفات جرحی یکی از موضوعاتی که برای طرفین حادثه ایجاد مشکل می‌کند، انتقال خودروها به پارکینگ است و همین موضوع باعث می‌شود، گاهاً طرفین از حقوق خود گذشته و اعلام رضایت کرده و به همین خاطر متضرر شوند.

وی افزود: دادستانی قزوین در راستای احیاء حقوق عامه و در اجرای ماده 22 قانون آیین دادرسی کیفری در این خصوص ورود کرده و در همین راستا دستورالعمل عدم توقیف خودرو در تصادفات جرحی و نحوه اقدام ضابطان عام به فرماندهی انتظامی استان قزوین ابلاغ شد و اجرایی می‌شود.

بیشتربخوانید

دستفروشان جاده محمدشهر به ماهدشت با دستور معاون دادستان کرج جمع آوری شدند

دادستان قزوین تصریح کرد: دستورالعمل مذکور در 16 بند تهیه و به نحوه اقدام ضابطین عام در وقوع تصادفات جرحی در موارد مختلف پرداخته است و عوامل انتظامی پس از وقوع تصادفات منجر به جرح باید موارد مطروحه در دستورالعمل را رعایت و اجرایی کنند.

وی افزود: این دستورالعمل در جهت کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه‌های مردم، سرعت در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های مطروحه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از تصادفات و... تهیه، تنظیم و ابلاغ شد و با اجرای دقیق آن توسط عوامل انتظامی و دارا بودن شرایط توسط سانحه‌ دیدگان، از توقیف خودروها و انتقال به پارکینگ جلوگیری می‌شود و طرفین حادثه می‌توانند سایر اقدامات قانونی را در خصوص خسارات وارده پیگیری کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *