بیش از 540 هکتار از اراضی ملی استان قزوین با دستور قضایی آزادسازی شد

13:57 - 13 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۶۶۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در سال گذشته بیش از 540 هکتار از اراضی ملی در استان آزادسازی و رفع تصرف شد و دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان کوتاه نخواهد آمد و بدون شک برخورد سخت و بدون اغماض در انتظار آن‌ها خواهد بود.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی در دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: برای اولین بار قرارگاه پیشگیری و مبارزه با متصرفان اراضی ملی تشکیل شده و هدف آن مبارزه جدی و قاطعانه با متخلفان این حوزه و دست‌اندازان به بیت المال است.

وی افزود: طی سال گذشته بیش از 540 هکتار از اراضی ملی در استان آزادسازی و رفع تصرف شد و دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان کوتاه نخواهد آمد و بدون شک برخورد سخت و بدون اغماض در انتظار آنها خواهد بود.

دادستان استان قزوین تصریح کرد: در این حوزه از حیث پیشگیری نیازمند همدلی، همکاری و همافزایی هستیم، تا شاهد این حجم از تصرفات به اراضی ملی نباشیم.

بیشتربخوانید

دستورالعمل عدم توقیف خودرو در تصادفات جرحی و نحوه اقدام ضابطین عام توسط دادستانی قزوین ابلاغ شد

رجبی تاکید کرد: قطعاً در این حوزه دستگاه قضایی در راستای احیاء حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم مطالبه گر خواهد بود، تا تصرفات اراضی ملی و بیت المال به حداقل برسد.

وی افزود: به شهروندان توصیه می کنیم در بحث اراضی استعلامات لازم را اخذ کند و فریب افراد سودجو را نخورند و اقدام به تصرف نکنند، زیرا در این صورت دستگاه قضایی مصمم به برخورد است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: کارگروه ویژه در بحث پیگیری اجرای احکام صادره در این حوزه در دادستانی قزوین تشکیل شده و بدون شک اجرای آراء قطعیت یافته با جدیت در دستور کار قرار دارد و طی ماه‌های آینده بسیاری از این احکام بلااقدام، اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *