یک مرکز حقوق بشری: اروپا برای چند دهه کنوانسیون حقوق کودکان را نقض کرده است

15:54 - 09 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۰۵۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اتحادیه اروپا در همراهی با کلیسای کاتولیک به مدت چندین دهه حقوق کودکان را نقض کرده است.

خبرگزاری میزان – گزارش‌های منتشر شده مبنی بر آزار گسترده در کلیسای کاتولیک در فرانسه با 330 هزار قربانی آزار جنسی کودکان، به طور گسترده در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه مرکز حقوق بشری suojellaan lapsia، موارد سوء استفاده از دهه 1950 رخ داده است، به این معنا که ده‌ها هزار قربانی برای چندین دهه بی‌عدالتی را تجربه کرده‌اند، زیرا آزار آنها مخفی مانده و صدای آنها خاموش شده است، و هرگز به رسمیت شناخته نشده‌اند و غرامتی برای رنج گسترده خود دریافت نکرده‌اند.

در حالی که از کلیسای کاتولیک انتقاد می‌‌شود، سوء استفاده گسترده‌ای که توسط نهادهای بزرگ انجام شده و سرپوش گذاشته شده، در کشورهای مختلف اتفاق می‌افتد.

اروپا چندین دهه است که کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل را نقض کرده است؛ صدها هزار کودک قربانی آزار و خشونت جنسی شده‌اند.

فجیع ترین اشکال سوء استفاده در مؤسسات تحت ریاست دولت‌ها یا کلیسا رخ داده است؛ در بسیاری از موارد در سراسر اروپا، مقام‎های دولتی تا حدی مسئول این رنج بوده‎اند یا قادر به محافظت از کودکان در برابر سوء استفاده و نقض حقوق بشر نبوده‌اند.

در بیشتر کشورهای اروپایی، پرونده‌های سوء استفاده و خشونت جنسی در گذشته مورد رسیدگی قرار نگرفته است، دقیقاً مانند پرونده فاش شده کلیسای کاتولیک در فرانسه، و این روند باید تغییر کند.

«نینا وارانن-والکونن»، مدیر اجرایی حفاظت از کودکان، می‌گوید «هدف شکستن سکوت و بیان حقیقت در مورد سوء استفاده و خشونت جنسی علیه کودکان و سایر تخلفات شنیع است.»

پایگاه suojellaan lapsia در بخش دیگری نوشت «محافظت از کودکان در کنار همه قربانیان سوء استفاده و خشونت جنسی قرار دارد و همیشه باید به مبارزه برای رساندن صدای قربانیان و بازماندگان ادامه داده شود؛ همچنین باید اقداماتی صورت بگیرد که این سکوت شکسته شود و قربانیان سوء استفاده و آزار گسترده بتوانند موارد خشونت را گزارش کنند.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *