وجود 23 هزار قربانی استثمار و برده داری مدرن در بلژیک

12:58 - 09 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۰۲۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بلژیک از جمله کشورهای اصلی محور قاچاق انسان در اروپاست که اقدام‌های کافی برای مقابله با این بحران را انجام نداده است.

خبرگزاری میزان – شناسایی 55 کارگر فیلیپینی و بنگلادشی در شرایط برده داری مدرن در «آنتورپ»، بزرگ ترین شهر بلژیک، در روزهای گذشته نشان دهنده گستردگی استثمار کاری از اتباع دیگر کشورها در بلژیک است.

این خبر تنها چند روز پس از راه اندازی سایت مبارزه با قاچاق انسان در بلژیک منتشر شد.

بلژیک در سال‌های اخیر در پرونده‌های متعددی در موضوع قاچاق انسان درگیر بوده است؛ یک از این موارد کشف جسد 39 مهاجر در یک کامیون یخچال دار در بلژیک در سال 2019 بود.

کامیون مذکور که بندر «زیبورگ» را به مقصد انگلیس ترک کرده بود، نشان داد که بلژیک کشور تزانزیت قاچاق انسان است.

این در حالی است که بلژیک مقصدی برای قاچاق انسان نیز محسوب می‌شود؛ اگرچه مقام‌های این کشور سعی در کم رنگ کردن این بحران داشته باشند، واقعیت این است که بحران قاچاق انسان در بلژیک با شیوع کرونا بدتر شده است.

بلژیک در دوران شیوع کرونا به کارگران ارزان قیمتی نیاز داشت که بخش عمده ای از آن‌ها از طریق قاچاق انسان تامین شده و بدون توجه به ایمنی بهداشتی و نادیده گرفتن حقوقشان به کار گرفته شدند.

آغاز بحران اوکراین نیز بحران قاچاق انسان در بلژیک را یک گام دیگر به جلو برد و پناهجویان اوکراینی به شکلی قابل توجه قربانی استثمار جنسی و کاری شدند.

به گزارش « rtbf»، وزیر دادگستری بلژیک در پی انتشار خبر مذکور اعلام کرد که 23 هزار نفر در این کشور قربانی استثمار یا برده داری مدرن هستند.

همچنین پایگاه « moustique»، نوشت که نگرانی پیرامون قاچاق انسان در بلژیک از ناتوانی یا عدم اراده بلژیک برای مقابله با این پدیده ناشی می‌شود.

بلژیک در بخش قانون نیز با خلاءهای مهمی در مسیر مقابله با برده داری مواجه است.

پایگاه « lalibre» نیز در گزارشی پیرامون قاچاق انسان در بلژیک به کمبود مراکز پذیرش و پشتیبانی ازقربانیان قاچاق انسان در این کشور اشاره کرد و نوشت که فقط سه مرکز پذیرش و پشتیبانی از قربانیان قاچاق انسان در شهرهای «آنتورپ»، «بروکسل» و «لیژ» با ظرفیت 16 نفری وجود دارند.

ضریب اشغال این مراکز حدود 90 درصد است و این مراکز عموما با دو برابر ظرفیت پُر هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *