رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کرانه باختری محل تخلیه زباله‌های اتمی رژیم صهیونیستی/ نرخ بالای سرطان و بیماری در میان ساکنان فلسطینی

8:19 - 02 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۹۲۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی کرانه باختری را به محل تخلیه زباله‌های اتمی خود کرده و این امر به طغیان سرطان در میان ساکنان آن منجر شده است.

خبرگزاری میزان - پایگاه «عربی پست» در تحقیقاتی جدید، ترس فزاینده‌ای از نرخ بالای انواع سرطان‌ها و ناهنجاری‌های مادرزادی در مناطق جنوبی کرانه باختری را در نتیجه اشغالگری رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

این تحقیقات از تبدیل کرانه باختری به محلی برای زباله‌های هسته‌ای و رادیواکتیو رژیم صهیونیستی سخن می‌گوید.

همچنین بر اساس بسیاری از مطالعات و تحقیقات، بین تشعشعات و زباله‌های هسته‌ای راکتور «دیمونا» رژیم صهیونیستی و افزایش موارد سرطان در جنوب کرانه باختری ارتباط وجود دارد.

از آنجایی که این مناطق تا قبل از سال 1985 شاهد هیچ موردی از انواع سرطان نبودند، این دوره شاهد حضور افراد مبتلا به سرطان و ناهنجاری‌های مادرزادی و سقط‌های مکرر زنان تا این حد و پیوسته رو به افزایش نبوده است.

تهدید بلند مدت

بر اساس تحقیقات «عربی پست»، رژیم صهیونیستی به تمام هشدارهای رسمی مقامات فلسطینی، کسانی که نگرانی خود را در مورد خطرات سطوح بالای تشعشعات هسته‌ای در جو و آب‌های زیرزمینی مناطقی در جنوب کرانه باختری ابراز کرده‌اند، توجه نکرد.

شهر «الخلیل» سالانه سطوحی بالا از آسیب‌های سرطانی و ناهنجاری‌های جنینی را ثبت می‌کند.

در دسامبر 2021، «محمد اشتیه»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی را به دفن زباله‌های هسته‌ای خطرناک مانند روغن‌های سوخته، زباله‌های شیمیایی و الکترونیکی و غیره در سرزمین‌های فلسطین متهم کرد؛ این یک تهدید درازمدت برای محیط زیست فلسطین (خاک، آب، هوا و حیات وحش)، علاوه بر شیوع موارد سرطان و ناهنجاری‌های مادرزادی در فلسطین است.

«اشتیه» تصریح کرد: «شش هزار و 251 بیمار سرطانی وجود دارد که در مقایسه با کشورهای همسایه درصد بالایی است.»؛ وی دلیل آن را استفاده رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی به عنوان محل تخلیه زباله‌های هسته‌ای دانست.

بر اساس شهادت فلسطینی‌ها که توسط این تحقیقات فاش شد، مقامات اشغالگر صهیونیست بقایای فعالیت‌های هسته‌ای خود را در روستاها و شهرهای جنوب کرانه باختری به گونه‌ای که مغایر با استانداردهای بین‌المللی است، دفن می‌کنند.

بررسی‌ها همچنین نشان داد که بیشتر عملیات تخلیه زباله‌های هسته‌ای در مناطق و شهرهای جنوب الخلیل متمرکز است، زیرا این شهر نزدیک ترین فرمانداری فلسطین به رآکتور هسته‎ای دیموناست و فاصله بین آنها بیش از 40 کیلومتر نیست.

همچنین این مناطق طبق قرارداد «اسلو» در طبقه‎بندی اداری (C) قرار می‌گیرند، یعنی تحت کنترل نظامی رژیم صهیونیستی هستند، این بدان معناست که اشغالگران صهیونیست حرکت ورود و خروج به این مناطق را کاملاً کنترل می‌کنند.

این امر عدم امکان دسترسی رسانه‌ها یا نهادهای بین‌المللی ذیربط به این مناطق برای انتقال شهادت شهروندان را توضیح می‌دهد، چرا که آنها توسط نیروهای اشغالگر دستگیر شده یا آسیب خواهند دید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *