ناامنی غذایی و نابرابری سیستماتیک در جوامع بومی کانادا

12:09 - 01 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۸۱۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بومیان در کانادا نسبت به کل جمعیت از ناامنی غذایی گسترده تری رنج می‌برند.

خبرگزاری میزان – بومیان در کانادا با چالش جدی قیمت بالای مواد غذایی مواجه هستند.

به گزارش « globalcitizen»، اگرچه بحران افزایش قیمت مواد غذایی و گرسنگی در ماه‌های اخیر به پدیده ای جهانی تبدیل شده اما همه را به یک اندازه تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

در کانادا به عنوان کشوری که شاهد شیب شدید افزایش قیمت مواد غذایی است، جوامع بومی در مناطق دورافتاده بیشترین ضربه را می‌بینند.

تغییرات اقلیمی شدید، انزوای جغرافیایی، هزینه‌های حمل و نقل بالا و موانع سیستمیک بر دسترسی بومیان کانادایی به مواد غذایی مقرون به صرفه تاثیر می‌گذارد؛ ضمن این که آن‌ها حاکمیت محدودی بر سرزمین خود دارند، به این معنا که نمی‌توانند در فعالیت‌های آبی و زمینی شرکت کنند و در عوض باید غذای خود را از منابع خارجی بخرند.

با روند توقف ناپذیر بحران جهانی اقتصاد، پیش بینی می‌شود که روند افزایش قیمت مواد غذایی برای بومیان در کانادا بیش از دیگر مناطق رشد داشته باشد.

رئیس سازمان تحقیقات کانادا در زمینه تغذیه و نابرابری سلامت می‌گوید «قیمت مواد غذایی همیشه در جوامع دور افتاده بالاتر بوده است.»

در حالی که به طور میانگین 4.4 میلیون کانادایی از ناامنی غذایی رنج می‌برند، سهم بومیان از این ناامنی سه تا پنج برابر بیشتر از کل جمعیت است و خانواده‌های بومی دارای فرزند بیشتر از این بحران رنج می‌برند.  

ناامنی غذایی به فقر و نابرابری سیستماتیک دامن می‌زند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *