رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شکنجه نظام‌مند اسرای فلسطینی / شهادت 230 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

13:45 - 28 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۳۳۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات خشونت‌بار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و به خصوص اسرای فلسطینی ظلمی نظام‌مند است که در سایه معافیت این رژیم از پاسخگویی روی می‌دهد.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی از آغاز اشغالگری غیرقانونی خود در سال 1967، بیش از یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده است.

به گزارش «scoop.co.nz»، این سیاست دستگیری خودسرانه و دسته جمعی یکی از ابزارهایی است که هدف آن حفظ رژیم اشغالگر غیرقانونی و آپارتاید این رژیم است.

نیروهای اشغالگر صهیونیست هر ساله هزاران فلسطینی از جمله زنان و صدها کودک را بازداشت می‌کنند؛ در حال حاضر چهار هزار و 700 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که شامل 640 نفر تحت بازداشت اداری، 32 زن و 170 کودک هستند.

با وجود ممنوعیت مطلق شکنجه و بدرفتاری بر اساس قوانین بین‌المللی، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی و مقامات زندان‌های این رژیم از روش‌های مختلف شکنجه و بدرفتاری برای تقریبا تمام زندانیان فلسطینی و از جمله زنان و کودکان استفاده می‌کنند که این امر آسیب‌های جسمی و روانی سنگینی بر جای می‌گذارد.

مقامات زندان‌های رژیم صهیونیستی، نیروهای اشغالگر صهیونیست و بازجویان با علم به اینکه نه نظام حقوقی و نه جامعه بین‌المللی آنها را پاسخگو نمی‌‌کنند، جرأت پیدا می‌کنند تا چنین اعمال شکنجه‌ای را با مصونیت کامل انجام دهند.

اخیرا «سعدیه فرج الله»، زن 68 ساله فلسطینی در یکی از زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و عامل شهادت وی قصور پزشکی از سوی زندان اعلام شده است.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای در این باره منتشر نکرد و نهادهای حقوق بشری بار دیگر نحوه رفتار زندان‌های رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی را هدف انتقادات شدید قرار دادند.

اما این انتقادات که پیش از این نیز صورت گرفته، نتیجه‌ای در پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی نداشته چرا که با حمایت‌های همه جانبه غرب و به خصوص آمریکا، رژیم صهیونیستی همواره از پاسخگویی درباره جنایات خود فرار می‌‎کند.

«سعدیه فرج الله» دویست و سی‌امین فلسطینی به شمار می‌رود که در حبس یا بازداشت رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *