رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتحادیه اروپا: اقتصاد روسیه هزینه سنگینی را بابت تحریم‌های اقتصادی پرداخت می‌کند

17:30 - 27 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۲۳۰۶
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه اثر بخش بوده و اقتصاد روسیه هزینه سنگینی را بابت آن پرداخت می‌کند.

خبرگزاری میزان - جوسپ بورل در حاشیه نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تاکید بر این موضوع که می‌دانیم روسیه می‌تواند از گاز به عنوان سلاح علیه ما استفاده کند، اظهار کرد: البته آن‌ها این کار را آغاز کرده و توزیع گاز به اروپا را کاهش داده‌اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  در این راستا افزود: کمیسیون اروپا روز چهارشنبه درباره پیامدهای احتمال قطع گاز روسیه رایزنی خواهد کرد.

وی گفت: البته این دو موضوع با یکدیگر فرق می‌کنند و  سبب نمی‌شود تا ما از حمایت اوکراین و تحریم روسیه دست برداریم.

بورل با بیان اینکه، خطر قطع گاز از سوی روسیه یک امر بدیهی است و همه این را می‌دانند، گفت: تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه اثر بخش بوده و اقتصاد روسیه هزینه سنگینی را بابت آن پرداخت می‌کند.

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا کشورهایی در اتحادیه اروپا هستند که خواستار کاهش تحریم‌های روسیه باشند، گفت؛ خیر و در ادامه با تکرار این جمله که تحریم‌ها علیه روسیه یک موضوع و گام‌های جبرانی مسکو موضوعی دیگر است، افزود: ما باید در هر دو جبهه بجنگیم. ما به تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می‌دهیم. اما باید صبر راهبردی به خرج داده و مقاومت کنیم.

وی گفت: اتحادیه اروپا اثربخشی تحریم‌های علیه روسیه را زیر نظر دارد و خلاهای آن را شناسایی می‌کند.

بورل با تاکید بر اینکه موضوع فقط وضع تحریم نیست، افزود: ما باید آن را اجرا کنیم و این کار دشواری است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با اشاره به خروج غلات از اوکراین گفت: این مساله نگران‌کننده‌ترین چالش جامعه بین‌الملل است.

 وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری درباره این موضوع که این هفته در خصوص نحوه صادرات غلات از اوکراین توافقاتی حاصل شود، گفت: زندگی ده‌ها هزار نفر به این توافق که لازم است میان روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل در این باره مذاکره شود بستگی دارد. «این یک بازی دیپلماتیک نیست، مساله مرگ و زندگی است.

وی همچنین مدعی شد که؛ روسیه بدون نظر گرفتن تبعات اقداماتش، از مواد غذایی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: باید این مساله را با صدای بلند و رسا اعلام کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *