فروش تسلیحات و ابزار نظامی به تایوان توسط آمریکا

10:13 - 25 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۹۱۳۱
وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی کمک فنی نظامی به تایوان به ارزش تخمینی 108 میلیون دلار را تایید کرده است.

خبرگزاری میزان - پنتاگون اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی کمک فنی نظامی به تایوان به ارزش تخمینی 108 میلیون دلار را تایید کرده است.

به گزارش «رویترز»، آمریکا روابط غیر رسمی با تایپه دارد، اما واشنگتن خود را ملزم کرده تا ابزار نظامی خود را برای تایوان فراهم کند و دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، متعهد شده است که تعامل با این جزیره‌ را افزایش دهد.

پنتاگون، می‎گوید که تایوان کمک‌هایی از جمله تامین قطعات یدکی و تعمیر تانک‌ها و خودروهای جنگی و پشتیبانی فنی و لجستیکی را از آمریکا درخواست کرده است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «فروش پیشنهادی به حفظ و نگهداری وسایل گیرنده، سلاح‌های کوچک، سیستم‌های تسلیحات جنگی و اقلام پشتیبانی لجستیکی کمک کرده و توانایی تایوان را برای مقابله با تهدیدات فعلی و آینده افزایش می‌دهد.»

این بیانیه می‎گوید «این فروش همچنین می‌تواند قابلیت همکاری نظامی تایوان با آمریکا و سایر متحدانش را افزایش دهد و نیروهای مسلح این جزیره در جذب تجهیزات و پشتیبانی مشکلی نخواهند داشت.»

پنتاگون در بخش دیگری اعلام کرد «در مقابل تهدید نظامی رو به گسترش چین، نگهداری صحیح تجهیزات به اندازه سلاح‌ها و تجهیزات تازه خریداری شده مهم است.»

وزارت دفاع تایوان نیز گفت که انتظار می‌رود این توافق ظرف یک ماه در مرحله اجرا قرار بگیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا تایوان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *