نیروهای آمریکایی «نانسی پلوسی» را در سفر به تایوان همراهی می‌کنند

17:48 - 01 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۸۸۹۱
پنتاگون می‌گوید که به دلیل هرگونه اقدام احتمالی از سوی چین، نیروهای آمریکایی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور را در سفر به تایوان همراهی خواهند کرد.

خبرگزاری میزان – در آستانه سفر احتمالی «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به «تایوان»، پنتاگون اعلام کرده که نیروهای آمریکایی وی را همراهی خواهند کرد.

مقامات پنتاگون اعلام کردند که نیروهای آمریکایی «به دلیل نگرانی درباره هرگونه اقدام احتمالی از سوی چین»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را در سفر به تایوان همراهی خواهند کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «نانسی پلوسی» طی هفته‌های آینده به تایوان سفر می‌کند.

مقامات آمریکا درباره احتمال بسته شدن حریم هوایی تایوان از سوی چین همزمان با سفر «پلوسی» ابراز نگرانی کرده‌اند.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اخیرا گفته که احتمالا پنتاگون با سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان نخالف است.

این سفر احتمالی در حالی برنامه‌ریزی شده که تنش‌ها میان چین و آمریکا بر سر تایوان افزایش یافته و مقامات چین بارها درباره هرگونه مداخله واشنگتن در امور داخلی این کشور هشدار داده‌اند.

دولت چین پس از آنکه رسانه‌ها اعلام کردند «پلوسی» ماه آینده به تایوان سفر خواهد کرد، هشدار داد که اگر این سفر صورت گیرد، پکن «اقدامات موثری» اتخاذ خواهد کرد.

«ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفت که هرگونه سفر «پلوسی» به تایوان به طور جدی حاکمیت و تمامیت ارضی چین را نادیده می‌گیرد.

به گفته وی، «اگر طرف آمریکایی سرسختانه به این مسیر پایبند باشد، چین قطعاً اقدامات قاطع و سختی را برای دفاع قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود انجام خواهد داد.»

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا تایوان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *