فشار کاخ سفید بر تایوان برای خرید تسلیحات آمریکایی

10:39 - 18 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۶۵۹۷
نیویورک تایمز در گزارشی از فشار آمریکا بر تایوان برای خرید سلاح از این کشور پرده برداشته است.

خبرگزاری میزان - «نیویورک تایمز»، در گزارشی به نقل از مقام‎های آمریکایی و تایوانی، فاش کرد که کاخ سفید در حال فشار بر تایوان است تا به جای سلاح‌هایی که برای جنگ‌های متعارف طراحی شده‌اند، تسلیحات آمریکایی خریداری کند.

واشنگتن مدعی است این اقدام، ارتش کوچک تایوان را قادر به دفع تهاجم دریایی چین می‎کند.

این نشریه آمریکایی، می‎گوید که کارزار فشار آمریکا برای شکل دادن به نیروهای دفاعی تایوان از زمان جنگ اوکراین شتاب گرفته است.

بر اساس این گزارش ادعایی، جنگ در اوکراین واشنگتن وتایوان را متقاعد کرد که احتمال آنچه تهاجم چین به جزیره در سال‌های آینده خوانده شده، بیشتر شده است.

این پایگاه می‎افزاید که مقام‎های آمریکایی در حال حاضر در حال ارزیابی توانایی های ارتش تایوان هستند تا مشخص کنند که آیا ارتش تایوان می تواند با عملیات احتمالی مقابله کند، یا خیر.

بیشتر بخوانید:

تنش لفظی آمریکا و چین بر سر تایوان

تنش پکن و تایوان به جنگ چین و آمریکا می‎انجامد؟

«نیویورک تایمز»، در بخش دیگری نوشت رئیس جمهور تایوان در تلاش است تا ارتش این کشور را به سمت جنگ نامتقارن و خرید تعداد زیادی سلاح قابل حمل و مرگبار که هدف قرار دادن یا مقاومت در برابر آنها دشوار است، حرکت کرده است، اما برخی از مقام‎های دفاعی تایوان در برابر این اقدامات مقاومت می کنند.

پایگاه «نیویورک تایمز» همچنین به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نوشت «ادامه خرید سیستم‌هایی که به یک استراتژی دفاعی مؤثر کمک نمی‌کنند، با تهدید امنیتی در حال تحولی که تایوان اکنون با آن مواجه است، ناسازگار است و بنابراین واشنگتن قویا از تلاش‌های تایوان حمایت می‌کند.

یکی دیگر از مقام‎های وزارت خارجه آمریکا فاش کرد که مذاکرات با تایوان بر سر تسلیحات در اوایل ورود دولت بایدن به کاخ سفید انجام شد.

به گفته وی، تایوان و آمریکا اکنون به درس های آموخته شده از جنگ اوکراین نگاه می کنند.

این گزارش در حالی منتشر شده که چین بارها درباره کمک تسلیحاتی آمریکا به تایوان هشدار داده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا چین تایوان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *