اذعان جان بولتون به برنامه‌ ریزی کودتا در کشورهای خارجی

13:44 - 22 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۶۴۵۵
مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، اعتراف کرد که به طراحی کودتا در کشورهای خارجی کمک کرده است.
خبرگزاری میزان - «جان بولتون»، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، اعتراف کرد که به طراحی کودتا در کشورهای خارجی کمک کرده است.

به گزارش «رویترز»، »بولتون» این اظهارات را پس از جلسه استماع کنگره در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا، بیان کرد.

قانون‌گذاران این هیئت به تازگی «دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور سابق آمریکا را به تحریک خشونت در آخرین تلاش برای ماندن در قدرت پس از شکست در انتخابات 2020 متهم کردند.

«بولتون»، گفت که ترامپ به اندازه کافی صلاحیت برای انجام یک «کودتای با دقت برنامه‌ریزی شده» را ندارد.

وی در ادامه اذعان کرد «به عنوان کسی که به برنامه ریزی کودتا کمک کرده است، نه در اینجا اما همان‌طور که می‌دانید در جاهای دیگر، (کودتا) کار زیادی می طلبد؛ و این کاری نیست که او (ترامپ) انجام داد.»

مجری «سی‌ان‌ان» از بولتون پرسید که به کدام تلاش‌ها اشاره می‌کند که او پیش از اشاره به ونزوئلا گفت «من وارد جزئیات نمی شوم» اما در نهایت به نام ونزوئلا اشاره کرد.

مجری همچنین از او پرسید «من احساس می‌کنم که در جاهای دیگری هم این کار را انجام داده‌اید؛ آیا درست است؟» «جان بولتون»، در پاسخ گفت «همینطور بوده است.»

بسیاری از کارشناسان سیاست خارجی در طول سال‌ها از تاریخ مداخلات واشنگتن در کشورهای دیگر از جنگ ویتنام گرفته تا تهاجم این به عراق و افغانستان، انتقاد کرده‌اند.    

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا بولتون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *