ادامه بحران در انگلیس بر سر جانشینی بوریس جانسون

10:37 - 19 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۱۵۰۸
بحران در انگلیس بر سر تعیین نخست وزیر جدید همچنان ادامه دارد و افراد بیشتنری به رقابت برای جانشینی جانسون پیوسته‌اند.

خبرگزاری میزان – روز پنجشنبه گذشته «بوریس جانسون»، استعفای خود را از ریاست حزب محافظه‌کار به دلیل رسوایی پیرامون گزارش‌ها مبنی بر متهم کردن «ویپ کریس پینچر»، معاون اخراج شده خود به سوء رفتار جنسی، اعلام کرد.

در نتیجه، حدود 50 کارمند ارشد دولت انگلیس کابینه را ترک و نخست وزیر این کشور را وادار کردند تا رقابت جدیدی را برای نخست وزیری آغاز کند.

«بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس، با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت «پس از بررسی دقیق و بحث با همکاران و خانواده، تصمیم گرفتم که در رقابت برای ریاست حزب محافظه کار شرکت نکنم.»

پس از تصمیم «جانسون» برای استعفا، «ریشی سوناک»، وزیر دارایی پیشین انگلیس، پیشنهاد خود را برای ریاست حزب محافظه‌کاران اعلام کرد؛« سوئلا براورمن»، دادستان کل انگلیس و ولز نیز گفت که قصد دارد نامزد شود؛ «کیمی بادنوک»، از وزرای سابق انگلیس نیز آمادگی خود را برای شرکت در رقابت اعلام کرده است.

اکنون «ساجد جاوید و جرمی هانت»، وزیران پیشین بهداشت انگلیس نیز به رقابت برای جایگزینی «بوریس جانسون» پیوسته‌اند.

کمتر از یک هفته پس از انتصاب «ندیم زهاوی»، به عنوان وزیر خزانه‌داری انگلیس، او نیز اعلام کرده که قصد دارد به رقابت‌ها برای جانشینی «جانسون» بپیوندند.

نزدیک به ۶۰ نماینده محافظه‌کار در روزهای اخیر از سمت‌های دولتی در سطوح ارشد و پایین‌تر کناره‌گیری کرده‌اند و این باعث ایجاد تردید در مورد توانایی دولت برای داشتن عملکرد شد.

نخست‌وزیر مستعفی انگلیس روز پنجشنبه گذشته در صحبت با کابینه تازه منصوب شده خود وعده داد که از زمان باقیمانده خود در دفتر نخست‌وزیری برای ایجاد تغییرات عمده استفاده نخواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *