ادامه بحران سیاسی در انگلیس/ نامزدهای احتمالی برای جانشینی جانسون

10:49 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۲۶۱
از زمان استعفای بوریس جانسون از نخست‌وزیری انگلیس، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره جایگزینی او مطرح شده است.

خبرگزاری میزان - «ریشی سوناک»، وزیر دارایی سابق انگلیس کارزار انتخاباتی خود را روز جمعه برای جایگزینی «بوریس جانسون» به عنوان زئیس حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس آغاز کرد.

به گزارش «آکسیوس»، استعفای شوک‌آور سوناک در روز سه‌شنبه، یعنی دومین مقام قدرتمند در کابینه انگلیس، به برکناری جانسون کمک کرد.  

سوناک مدت‌ها بود که به‌عنوان جانشین احتمالی جانسون شناخته می‌شد، اما شهرت او در اوایل سال جاری به دلیل اینکه وضعیت مالی خانواده‌اش تحت نظارت قرار گرفت و به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین قرنطینه در جریان رسوایی «پارتی گیت»، آسیب دید.

او در حال پیوستن به یک میدان شلوغ در زمینه‌ای است که به نظر می‌رسد یکی از گسترده‌ترین رقابت‌های ریاست حزب در سال‌های اخیر باشد.

این احتمال وجود دارد که «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس به عنوان گزینه برتر در میان اعضای حزب محافظه‌کار انتخاب شود، اما هنوز نامزدی خود را اعلام نکرده است.

«لیز تراس»، وزیر خارجه و «پنی موردانت»، معاون وزارت خارجه در امور تجارت بین‌المللی انگلیس، نیز در صورت اعلام نامزدی، از جمله افراد با شانس بالای احتمالی هستند.

«سوئلا براورمن»، دادستان کل و «تام توگندات»، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس، اولین کسانی بودند که وارد رقابت شدند.

«جرمی هانت»، وزیر پیشین بهداشت انگلیس، که در دور نهایی انتخابات محافظه‌کاران در سال 2019 مقابل جانسون شکست خورد، انتظار می رود در روزهای آینده نامزدی خود را اعلام کند.

جانسون گفته است که جدول زمانی رقابت برای ریاست حزب محافظه‌کاران هفته آینده مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *