نقض مداوم حقوق اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

12:03 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۳۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حقوق اسرای فلسطینی در زندان‌های اراضی اشغالی به طور مداوم از سوی رژیم صهیونیستی نقض می‌شود.

خبرگزاری میزان – نهادهای حقوق بشری به شدت نگران بی‌توجهی مداوم رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر به خصوص در زندان‌های اراضی اشغالی هستند.

به گزارش «reliefweb»، بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو، رژیم صهیونیستی مسئول جان تمامی زندانیان فلسطینی است که در بازداشت به سر می‌برند و باید تمام اقدامات لازم و کافی را برای حفظ سلامتی این افراد انجام دهد.

اخیرا «سعدیه سلیم فرج الله»، بانوی 64 ساله فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید؛ وی سالخورده‌ترین زن فلسطینی در زندان‌‎‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت.

بر اساس اطلاعات موجود، این اسیر فلسطینی ساکن شهر «الخلیل» در کرانه باختری، بر اثر بی‌توجهی پزشکی سازمان زندان رژیم صهیونیستی (IPS) نسبت به زندانیان فلسطینی، در زندان «دیمون» به شهادت رسید.

«سعدیه سلیم فرج الله» در 18 دسامبر 2021 در نزدیکی مسجد «ابراهیمی» در الخلیل دستگیر شده بود.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط سازمان‌های حقوق بشر فلسطینی و سایر نهادهای مرتبط، تا پایان ماه می 2022، بیش از چهار هزار و 700 زندانی فلسطینی از جمله 32 زن و 170 کودک در زندان‌‎های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

از این تعداد حدود 640 نفر از جمله دو زن و یک کودک تحت حکم «بازداشت اداری» (بدون محاکمه و به مدت نامعلوم)، در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند.

نهادهای حقوق بشری سیاست بازداشت خودسرانه رژیم صهیونیستی، به ویژه استفاده و سوء استفاده از حکم «بازداشت اداری» و همچنین ارائه خدمات بهداشتی ناکافی به اسرای فلسطینی در زندان‌های اراضی اشغالی را به شدت محکوم می‌کنند و خواستار تحقیقات درباره علت به شهادت رسیدن «سعدیه سلیم فرج الله» هستند.

علاوه بر این نهادهای حقوق بشری خواستار پایان غفلت‌های پزشکی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شده و از جامعه جهانی می‌خواهند که رژیم صهیونیستی را وادار به رعایت تعهدات اخلاقی و قانونی خود در قبال مردم فلسطین کنند و به این رژیم اعمال فشار کنند تا به استانداردهای حقوقی بین‌المللی مربوط به حمایت از افراد محروم از آزادی خود، احترام بگذارد و سیاست بازداشت خودسرانه خود را متوقف کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *