رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پزشکان رژیم صهیونیستی شریک شکنجه‌ علیه فلسطینیان

14:34 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۷۶۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شکایتی علیه انجمن پزشکی رژیم صهیونیستی به دلیل نقض حقوق بشر بیماران فلسطینی ، در اتحادیه جهانی پزشکان تنظیم شده است.

خبرگزاری میزان – گروه «پزشکان برای حقوق بشر» شکایتی رسمی به سندیکای بین‌المللی پزشکی علیه انجمن پزشکی رژیم صهیونیستی ارائه کردند.

به گزارش «عرب 48»، بر اساس این شکایت ده‌ها مورد نقض حقوق بیماران فلسطینی برای دریافت مراقبت‌های پزشکی، آسیب رساندن به کادر پزشکی فلسطینی در هنگام انجام وظیفه و مشارکت پزشکان رژیم صهیونیستی در شکنجه صورت گرفته است.

گروه پزشکان برای حقوق بشر می‌گوید «انجمن پزشکی اسرائیل به جای حمایت از حق سلامتی فلسطینی‌ها راضی نمی‌شود که کنار برود، بلکه با سازمان‌هایی همکاری می‌کند که حق سلامتی را نقض می‌کنند و این اقدام در تضاد با اخلاق پزشکی است.

بر این اساس، اخیرا شکایتی رسمی علیه انجمن پزشکی رژیم صهیونیستی در یکی از نهادهای بین‌المللی مطرح شده است.

سندیکای پزشکان رژیم صهیونیستی به طور سیستماتیک ده‌ها مورد نقض حق سلامت را نادیده گرفته و در نتیجه اخلاق پزشکی را زیر پا می‌گذارد و همچنین در جنایت آپارتاید شریک است.

پزشکان برای حقوق بشر در شکایت خود به جزئیات چهار موضوع پرداختند که در آن رژیم صهیونیستی حق سلامتی فلسطینی‌ها را نقض کرد؛ چهار موضوع شامل به خطر انداختن کادر پزشکی فلسطینی در جریان درگیری‌ها، به خطر انداختن توانایی بیماران فلسطینی برای دریافت خدمات بهداشتی و نقش پزشکان در عملیات‌های شکنجه «شین بت» است.

طبق ادعای این انجمن، در اکثر موارد انجمن پزشکی رژیم صهیونیستی به رهنمودهای انجمن اهمیتی نداده و حتی در برخی از آنها سیاست‎های خود را توجیه می‌‎کند.

این انجمن در طومار خود به این نهاد بین‌المللی نوشت «بر اساس داده‌های میدانی که جمع‌آوری کردیم، به این نتیجه رسیدیم که انجمن پزشکی اسرائیل در این شکست‌های اخلاقی و نقض فاحش حقوق بشر شریک است و در برخی موارد، حتی از آن حمایت آشکار می‎کند.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *