افشای سوزاندن 20 سرباز مصری از سوی رژیم صهیونیستی پس از 55 سال

13:05 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۴۱۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک رسانه صهیونیست پس از 55 سال افشا کرده که رژیم صهیونیستی سربازان مصری را در جریان جنگ با کشورهای عربی زنده زنده سوزانده و اجساد آنها را در یک گور دسته جمعی دفن کرده است.

خبرگزاری میزان - «یوسی میلمن»، روزنامه‌نگار روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» افشا کرد که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 1967 حدود 20 سرباز مصری را زنده زنده سوزانده و اجساد آنها را در یک گور دسته‌جمعی دفن کرده است.

این رویداد به مدت 55 سال مخفی مانده و اکنون «یوسی میلمن» آن را افشا کرده است.

این روزنامه‌نگار صهیونیست با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت «پس از 55 سال سانسور شدید، می‌توانم فاش کنم که دستکم 20 سرباز مصری توسط ارتش اسرائیل زنده زنده سوزانده شده و در یک گور دسته جمعی که علامت گذاری نشده و بدون شناسایی بر خلاف قوانین جنگ، در منطقه اللطرون دفن شدند.»

«میلمن» می‌گوید که «جمال عبدالناصر»، رئیس جمهور پیشین مصر، چند روز پیش از آغاز جنگ، توافقنامه دفاعی مشترکی را با «حسین بن طلال»، پادشاه وقت اردن که در آن زمان کنترل کرانه باختری را در دست داشت، امضا کرده بود.

به گفته این روزنامه‌نگار صهیونیست، دو گردان کماندویی مصر در کرانه باختری در نزدیکی منطقه «الطرون» مستقر شدند و تبادل آتش بین آنها و ارتش رژیم صهیونیستی درگرفت و برخی از سربازان مصری اسیر شدند؛ در نقطه‌ای مشخص، ارتش رژیم صهیونیستی گلوله‌های خمپاره شلیک کرد و منطقه را به آتش کشید.

این سربازان مصری در آتش سوختند و روز بعد ارتش رژیم صهیونیستی در محل وقوع حادثه گودالی را حفر کرده و اجساد این 20 سرباز را در آن دفن کرد؛ اسناد رسمی غیرمحرمانه نظامی رژیم صهیونیستی این اقدام را از کارنامه خود حذف کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *