افزایش جمعیت زندانیان سالخورده در انتظار اجرای حکم اعدام در آمریکا

8:20 - 30 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۰۱۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اجرای مجازات اعدام در آمریکا در سال‌های اخیر با چالش هایی مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – اجرای حکم مجازات اعدام در آمریکا با چالش‌هایی مواجه شد که هزینه‌ها و پیامدهایی برای زندان‌ها به دنبال داشته است.

به گزارش «winnquick»، زمان انتظار اجرای حکم اعدام برای زندانیان محکوم به این مجازات در آمریکا افزایش یافته که این امر نشان دهنده جمعیت رو به رشد زندانیان سالخورده در انتظار اجرای اعدام است.

«رابرت دانهام»، مدیر اجرایی مرکز اطلاع رسانی مجازات اعدام می‌گوید «زندانیان محکوم به اعدام سال‌های زیادی را در انتظار اجرای حکم می‌گذرانند.»

براساس جدیدترین داده‌های موجود از سوی اداره آمار وزارت دادگستری، میانگین زمان بین صدور حکم و اعدام در دو دهه گذشته به میزان دو سوم افزایش یافته و از 11.4 سال در سال 2000 به 18.9 سال در 2020 رسیده است.

کارشناسان علت این امر را روند طولانی تر استیناف و تعویق زمان اجرای حکم اعدام می‌دانند.

دوره زمانی طولانی انتظار برای اجرای حکم اعدام پیامدهایی مانند افزایش هزینه‌ها برای زندان، تضعیف سلامتی زندانیان و خانواده‌هایشان را به دنبال دارد.

تحقیقات نشان داده است که برخی از زندانیان محکوم به اعدام از «سندروم محکومیت به اعدام» رنج می‌برند که ناشی از شرایط حبس بوده و می‌تواند به روان پریشی یا خودکشی منجر شود.

براساس یک بررسی در مورد هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی از زندانیان، هزینه سالانه زندانی کردن یک فرد 55 ساله و بالاتر با یک بیماری مزمن یا لاعلاج می‌تواند به طور متوسط دو تا سه برابر بیشتر از دیگر زندانیان باشد.

براساس آمار اداره دادگستری از سال 2020 میانگین سنی محکومان به اعدام در سراسر کشور 52 سال بود که بیش از 56 درصدشان سفیدپوست و 41 درصدشان سیاهپوست بودند. اکثریت این دسته از زندانیان یعنی حدود 98 درصد زندانیان مرد هستند.

اعدام زندانیان نیز هزینه زیادی دارد. طبق گزارش «گاردین» در سال 2021، سه ایالت آمریکا بین 100 هزار تا 1.5 میلیون دلاربرای تهیه داروهای تزریقی کشنده هزینه کرده اند.

تزریق کشنده هنوز روش ارجح و اولیه اعدام در ایالت‌های آمریکاست. این در حالیست که مقام‌های ایالتی در تهیه داروهای تزریقی کشنده با مشکل مواجه شده اند.

به گزارش «thegermanyeye»، ایالت «کارولینای جنوبی» که تاکنون از روش تزریق کشنده برای اعدام زندانیان محکوم به این مجازات استفاده می‌کرد، به دلیل امتناع شرکت‌های دارویی آمریکایی و اروپایی از ارائه داروهای کشنده، اجازه اعدام با جوخه تیراندازی یا صندلی برقی را می‌دهد.

«کارولینای جنوبی»، پس از «می سی سی پی»، «اوکلاهما» و «یوتا» چهارمین ایالت آمریکاست که اجازه اعدام با جوخه تیراندازی را می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *