ازدحام جمعیت و فرسودگی زیرساخت‌ها؛ عوامل اصلی بحران کرونا در زندان‌های آمریکا

11:40 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۷۳۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های آمریکا در دوران شیوع کرونا به مراکز اصلی این بیماری همه گیر تبدیل شده بودند.

خبرگزاری میزان – گزارش‌های جدید دلایل مهم و اصلی تبدیل شدن زندان‌های آمریکا به مراکز شیوع بیماری را تشریح کردند.

به گزارش « ucsf.edu»، بررسی جدید دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهند که ازدحام جمعیت و فرسودگی زیرساخت‌های زندان‌های این کشور به افزایش چشمگیر شیوع کرونا در زندان‌های آمریکا به ویژه در «کالیفرنیا» کمک کرد.

دو عامل مذکور، تشدید شیوع بیماری میان زندانیان را رقم زد که به نوبه خود بیماری کارکنان زندان‌ها و کمبود نیروی انسانی در این مراکز را به دنبال داشت.

این بررسی همچنین نشان می‌دهد که کارکنان زندان‌ها به شکلی ناخواسته عامل انتقال ویروس به خارج و داخل زندان بودند.

تنها در زندان‌های ایالتی «کالیفرنیا» تا دسامبر 2021، بیش از 50 هزار مورد ابتلای زندانیان به کرونا و 240 مورد مرگ بر اثر این بیماری ثبت شد.

گزارش‌های دیگر نیز بیش از 16 هزار مورد ابتلای کارکنان زندان‌های ایالتی «کالیفرنیا» به کرونا را ثبت کردند.

نتیجه یک گزارش مفصل از وضعیت کرونا در زندان‌های آمریکا اعلام می‌کند «شیوع کرونا مخاطرات عمیق سلامت عمومی در محیط‌های دارای آسیب پذیرترین افراد جامعه از نظر پزشکی را برای چندمین بار آشکار کرد؛ در آمریکا که یک چهارم جمعیت زندانی جهان را در خود جای داده است، نیمی از زندان‌های ایالتی اعلام کردند که نرخ مواد تایید شده ابتلا به کرونا در میان افراد زندانی چهار و تا 15 برابر بیشتر از میزان ثبت شده در جمعیت عمومی است.»

در زندان‌های «کالیفرنیا» به دلیل فرسودگی و کمبود فضا امکان اجرای فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه وجود ندارد؛ ضمن این که سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع اغلب قادر به تبادل هوای کافی نبودند.

در چنین شرایطی، آزادی زودهنگام زندانیان مسن و آسیب پذیر به اندازه کافی انجام نشد و واکسیناسیون زندانیان و کارکنان زندان‌ها در اولویت قرار نگرفت.

 بنابراین، نرخ موارد ابتلا به کرونا در میان ساکنان منطقه ای که زندان در آن واقع شده است، سه برابر افزایش یافت؛ زندانیان رنگین پوست نسبت به همتایان سفیدپوست خود در معرض خطر بیشتر بستری شدن قرار داشتند و سلامت روانی زندانیان و کارکنان زندان‌ها تحت تاثیر قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *