رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا رکورد دار شمار افراد زندانی در جهان

13:07 - 14 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۵۶۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا بیشترین شمار افراد زندانی را در میان تمامی کشورهای جهان به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری میزان – آمریکا بالاترین میزان زندانی شدن افراد را در جهان به خود اختصاص داده است.

به گزارش اندیشکده آمریکایی «prisonpolicy»، علاوه بر این سرانه زندانی شدن افراد در هر یک از ایالت‌های این کشور نیز از سرانه زندانی شدن در هر کشور جهان بالاتر است.

به طور قطع ایالت‌هایی مانند «نیویورک و ماساچوست» در مقایسه با ایالت‌هایی مانند «لوئیزیانا» از نظر میزان زندانی شدن افراد پیشرو هستند، اما در مقایسه با سایر نقاط جهان، هر ایالتی در آمریکا برای پاسخگویی به جرم و جنایت بیش از حد به زندان و بازداشت متکی است.

نگاهی به آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که در هر نقطه‎‌ای از آمریکا نرخ زندانی شدن افراد فاصله بسیار زیادی با کشورهای دیگر دارد.

اگر هر ایالت آمریکا را یک کشور در نظر بگیریم، 24 ایالت در آمریکا بیشترین آمار زندانی شدن را حتی از خود این کشور دارند.

حتی «ماساچوست» به عنوان ایالتی با کمترین میزان حبس در آمریکا، با نرخ زندانی بالاتر از بسیاری از کشورها در جهان و همه کشورهای بنیانگذار ناتو، در رتبه هفدهم جهان قرار خواهد گرفت.

کشورهایی مانند «آفریقای جنوبی، پاناما، کاستاریکا و برزیل» که نرخ قتل در آنها بیشتر از آمریکاست، سرانه زندانی شدن افراد در آنها کمتر از این کشور است.

این در حالی است که حکم زندان برای بسیاری از جرایم در آمریکا ضروری نیست و علاوه بر این تمایز بین جنایت «خشونت‌آمیز» و «غیرخشونت‌آمیز» مفید نیست چرا که این اصطلاحات به‌خوبی تعریف نشده‌اند.

نرخ زندانی شدن در هر یک از ایالت‌‍‌های آمریکا هیچگونه تناسبی با کل جهان ندارد و این نابرابری با تفاوت در جرم و جنایت یا «جنایت خشونت آمیز» قابل توضیح نیست.

در واقع، همبستگی کمی بین نرخ بالای «جنایت خشونت‌آمیز» و نرخی که ایالت‌های آمریکا مردم را در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها حبس می‌کنند، وجود دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *