مرز آمریکا و مکزیک؛ خطرناک ترین مرز زمینی جهان

11:37 - 14 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۵۵۷۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
در 6 ماهه نخست سال جاری، 493 مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری میزان – کشف اجساد بیش از 50 مهاجر در یک تریلر در آمریکا تراژدی رو به رشد مرگ مهاجران در قاره آمریکا را برجسته کرد.

نتایج یک بررسی پیرامون مهاجران نشان داد که مرز آمریکا و مکزیک، خطرناک ترین مرز زمینی جهان است.

به گزارش «اسپوتنیک»، بر اساس بررسی پروژه مهاجران گمشده (MMP) سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) ، مرز زمینی آمریکا و مکزیک، در حال حاضر خطرناک ترین گذرگاه زمینی در جهان است.

براساس این بررسی، در سال 2021 دستکم 728 مهاجر در مرز مکزیک و آمریکا جان خود را از دست دادند که در قیاس با سال 2020 رشدی 52 درصدی را نشان می‌دهد.

این رقم بالاترین میزان از هزار و 238 مورد از مجموع مرگ و میر مهاجران در سراسر قاره آمریکا در سال 2020 است.

ضمن این که این رقم بالاترین رقم گزارش شده از سال 2014 است که « MPP » ردیابی مرگ و میر و مفقود شدن مهاجران را آغاز کرد.

تهیه کنندگان گزارش مذکور بر این باورند که این رقم وحشتناک از رقم واقعی کمتر است؛ چراکه تعداد نامعلومی از مهاجران مرده یا مفقود شده، هرگز پیدا نمی‌شوند.

نویسنده ارشد گزارش مذکور توضیح داد «داده‌های ما بحران فزاینده مرگ و میر در طول مهاجرت در منطقه و نیاز به تقویت ظرفیت پزشکی قانونی مقامات برای شناسایی اجساد در این مسیرها را نشان می‌دهد؛ نباید فراموش کنیم که تک تک افراد، یک انسان و دارای خانواده هستند که شاید هرگز نفهمند چه بر سرشان آمده است.»

بررسی پروژه مهاجران گمشده (MMP) سازمان بین المللی مهاجرت  (IOM)کمتر از یک هفته پس از کشف تریلر حامل اجساد مهاجران در «تگزاس» منتشر شد و نتیجه گیری کرد که دلیل افزایش مرگ و میرها در مرز مکزیک و آمریکا، سیاست‌های سختگیرانه مرزی است که مهاجران را ناچار به رفتن به سوی مرزهای جایگزین می کند.

در حادثه اخیر مهاجرتی در «تگزاس»، 53 نفر از مهاجران بر اثر گرما در این تریلر رها شده در حومه شهر «سن آنتونیو» جان خود را از دست دادند.

در 6 ماهه نخست سال جاری، 493 مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک جان خود را از دست دادند.

مهاجران در مرز دریایی آمریکا نیز شرایط بهتری ندارند؛ دستکم 67 مهاجر در 6 ماهه نخست سال جاری در مرزهای دریایی آمریکا جان خود را از دست دادند؛ این رقم نیز احتمالا به دلیل پیدا نشدن شماری از قایق های مهاجران، کمتر از میزان واقعی است.

تلاش‌های جسته و گریخته مقام‌های آمریکایی برای شناسایی اجساد غالبا بی فایده می‌ماند؛ بیش از 500 مورد از مرگ و میرهای گزارش شده از ابتدای سال 2021 تاکنون دارای کشور مبدا نامشخص هستند.

مرگ و میرها در مرز آمریکا در حالی رخ می‌دهند که «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور وعده داده بود به دستورالعمل 42 مبنی بر پیشگیری از ورود مهاجران به بهانه شیوع کرونا پایان دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *