شکایت یک گروه اسلامی در استرالیا از توییتر به دلیل نشر محتوای نفرت پراکنی

17:32 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۴۳۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک نهاد اسلامی در استرالیا از توییتر به دلیل اقدام نکردن در برابر حساب‌های کاربری ناشر محتوای نفرت پراکنانه شکایت کرد.

خبرگزاری میزان - یک نهاد اسلامی در استرالیا شکایتی علیه توییتر به کمیسیون حقوق بشر منطقه «کوئینزلند» ارائه و این رسانه را متهم به عدم اقدام در برابر حساب‌های کاربری ناشر محتوای نفرت پراکنانه کرده است.

به گزارش «گاردین»، نهاد حمایت از مسلمانان استرالیا، می‎گوید که توییتر به‌ عنوان یک ناشر، مسئول محتوای ارسال شده از سوی یک حساب کاربری راست‌گرای افراطی است، که در سال 2011 متنی مرتبط با قتل 77 نفر در نروژ منتشر کرد.

این نهاد می‌گوید با وجود درخواست‌های متعدد، توییتر از حذف این حساب کاربری خودداری کرده و به محتوای آن که علیه مسلمانان است، اجازه انتشار می‌دهد.

این نهاد اسلامی در استرالیا همچنین بر اساس قانون ضد تبعیض «کوئینزلند»، توییتر را به تحریک نفرت به عنوان ناشر حساب‌های شخص ثالث و همچنین تبعیض به دلیل امتناع از اقدام علیه محتوای نفرت پراکن متهم کرده است.

شکایت این نهاد می‎گوید که توییتر با اعمال استانداردهای استرالیا برای محتوای پلت‎فرم خود، درگیر تبعیض غیرمستقیم شده است.

این نهاد همچنین اعلام کرد که بین جولای 2020 تا جولای 2021 با توییتر تعامل داشته و از این پلتفرم خواسته است تا چندین حساب کاربری را که در جهت نفرت انگیزی اقدام می‎کنند حذف کند، اما توییتر از اقدام خودداری کرده و گفته این حساب‎ها مطابق با سیاست‌های آنها (توییتر) ارزیابی شده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: استرالیا توییتر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *