ترامپ به توئیتر بازمی‌گردد؟

12:53 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۳۱۲۲
«ایلان ماسک» گفته است ممنوعیت توئیتر برای حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در این پلتفرم را لغو خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - «ایلان ماسک» گفته است در صورتی که پلتفرم رسانه‎های اجتماعی «توئیتر» را تصاحب کند، ممنوعیت توئیتر برای حضور «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا را لغو خواهد کرد.

به گزارش «گاردین»، توییتر در ژانویه 2021 حضور ترامپ را در این پلتفرم به طور دائم ممنوع کرد.

به گفته توئیتر، علت این موضوع نقض مکرر قوانین این شرکت از سوی ترامپ مبنی بر اینکه «پیام‌های او به احتمال زیاد مردم را تشویق کرده تا اقدامات جنایتکارانه‌ای را که در 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره آمریکا رخ داده است، تشویق و ترغیب کنند»، عنوان شده بود.

«ایلان ماسک»، ثروتمندترین مرد جهان در 25 آوریل (پنجم اردیبهشت) پس از چندین هفته با یک معامله 44 میلیارد دلاری (36 میلیارد پوندی) بر سر تصاحب توئیتر موافقت کرد.

«ماسک»، به تازگی در یک کنفرانس صنعت خودرو، گفت «من این ممنوعیت دائمی (برای حضور ترامپ در توئیتر) را لغو می‌کنم.»

وی اظهار داشت «من فکر می‎کنم ممنوعیت حضور دونالد ترامپ (در توئیتر) درست نبود؛ من فکر می کنم این یک اشتباه بود؛ این کار باعث نشد تا صدای دونالد ترامپ به دیگران نرسد.»

به گفته وی، «من فکر می‎کنم این یک تصمیم غیراخلاقی و در نهایت احمقانه بود.»

«جک دورسی»، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق توئیتر، در پیامی توئیتری اظهارات «ماسک» را تکرار کرد و گفت «معمولاً ممنوعیت های دائمی شکست خورده و کارساز نیست.»

ترامپ علناً اعلام کرده است که حتی اگر اجازه داشته باشد به توئیتر باز نخواهد گشت و به جای آن شبکه اجتماعی Truth Social که به نام او تأسیس شده است را ترجیح می‎دهد.

البته بسیاری از مخالفان سیاسی ترامپ بر این باورند که بعید است او فرصت اظهار نظر برای مخاطبان بسیار بیشتر توئیتر را از دست بدهد.

بازگشت ترامپ به توئیتر به او موقعیت بزرگ تری برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا در سال 2024 می دهد.

«ایلان ماسک» همچنین انتقادات خود را مبنی بر اینکه کارکنان توئیتر بیش از حد چپ‌گرا هستند، تکرار کرد و گفت که آنها تحت تأثیر حضور در سانفرانسیسکو، که به عنوان یکی از چپ‌گراترین شهرهای آمریکا شناخته می‌شود، قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *