رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سکوت نیمی از زندانیان درباره خشونت در زندان‌های آلمان

12:40 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۹۴۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های آلمان با چالش‌های مرگباری مواجه هستند که زندگی زندانیان را به خطر می‌اندازند.

خبرگزاری میزان – دادگاه منطقه ای «درسدن» آلمان روز گذشته پنج افسر زندان «ساکسون» را به دلیل حمله خشونت بار و خطرناک به چهار زندانی خارجی به حبس بین شش ماه تا یک سال و چهار ماه محکوم کرد.

به گزارش «ام دی آر»، کیفرخواست چهار زندانی مذکور براساس حوادثی در سال 2018 تنظیم شده  و زندانیان اعلام کرده بودند که از سوی افسران مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که اعمال خشونت آمیز در میان زندانیان در آلمان بسیار رایج است. یک بررسی موسسه تحقیقات جرم شناسی «نیدرزاکسن» در سال 2012 نشان می‌داد که این اعمال خشونت آمیز طیف گسترده ای از حوادث از دار زدن هم سلولی تا واداشتن زندانیان دیگر به کارهای غیرانسانی، از باج گیری تا تحقیر و توهین را شامل می‌شود.

این بررسی نشان می‌داد که از هر چهار زندانی آلمانی یک زندانی خشونت را تجربه کرده است؛ ضمن این که نیمی از قربانیان از گزارش کردن خشونت‌ها خودداری کرده اند.

دلایل بحران خشونت در زندان‌های آلمان

زندگی روزمره در زندان‌های آلمان غالبا حالت اضطراری دارد؛ زیرا کمبود پرسنل، مواد مخدر، خشونت، کمبود مراقبت‌های بهداشتی و ... در آن بیداد می‌کند.

این در حالیست که کمیسیون‌های ضد شکنجه بارها در رابطه با وضعیت زندان‌های آلمان هشدار داده اند.

کمیسیون اروپایی ضد شکنجه در موارد مختلف از رفتار و گفتار توهین آمیز کادر پزشکی زندان‌های آلمان شکایت کرده است.

مهم ترین دلیل در این رابطه، کمبود پرسنل زندان است؛ این موضوع زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که جمعیت زندان زیاد یا ازدحام جمعیت در آن‌ها بالا باشد.

در عین حال، عدم آموزش صحیح به کارکنان زندان نیز خود از گزارش‌های بی شمار خشونت در زندان‌های آلمان است.

اختلال‌های روانی زندانیان، اعتیاد به مواد مخدر و تمایل عمومی به استفاده از خشونت احتمالا در بحران روزافزون خشونت در زندان‌های آلمان نقش مهمی دارند.

 خشونت؛ اتفاقی معمول در زندان‌های آلمان

به گزارش «deutschlandfunknova»، زندانیان در زندان‌های آلمان قربانی خشونتی می‌شوند که به صورت روزانه و معمول در این مراکز رخ می‌دهد.

به گفته سخنگوی اتحادیه زندانیان، آن‌ها مورد آزار و اذیت، حمله فیزیکی و در بدترین حالت تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

براساس گزارش‌های موجود و با وجود موارد متعدد گزارش نشده از خشونت و تجاوز، تجاوز جنسی و دیگر انواع تجاوز در زندان‌های آلمان موضوعی عادی است.

تجاوز جنسی در زندان‌های آلمان در سال‌های اخیر در روند صعودی قرار گرفته است؛ شمار موارد تجاوز فقط در زندان «بایرن» در سال 2013 تنها 109 مورد که در سال 2018 به رقم 247 مورد رسید.

در عین حال، شمار آسیب‌های بدنی، گروگان گیری و سلب آزادی در زندان‌های آلمان نیز در مسیر افزایش قرار گرفته اند.

دلایل مختلفی برای عدم گزارش حوادث در زندان‌های آلمان وجود دارند که دو مورد اصلی عبارتند از ممانعت مقام‌های زندان یا سکوت خود زندانیان به دلیل ترس از پیامدها.

به گزارش «sueddeutsche»، قتل، خودکشی و جرایم مرتبط با مواد مخدر از موضوعاتی هستند که زندان‌های آلمان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *