نقض مداوم قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی

17:06 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۴۹۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت‌های رژیم صهیونیستی همواره با حمایت غرب و چشم‌‌پوشی نهادهای بین‌المللی بر روی این جنایات صورت می‌گیرد.

خبرگزاری میزان - «حییم هرتزوگ»، سفیر وقت رژیم صهیونیستی در سال 1975 در مجمع عمومی سازمان ملل روبه‌روی تریبون ایستاد و متن قطعنامه 3379 را که در همان روز تصویب شد، پاره کرد.

به گزارش «میدل ایست آی»، در قطعنامه 3379 آمده که «صهیونیسم نوعی نژادپرستی و تبعیض نژادی است.»؛ یک بلوار بزرگ در «حیفا» که به افتخار سازمان ملل نامگذاری شده بود، به سرعت توسط شورای این شهر به «بلوار صهیونیسم» تغییر نام پیدا کرد.

سازمان ملل این تصمیم را در دسامبر 1991 لغو کرد، اما چند دهه بعد، همه چیز دوباره متفاوت به نظر می‌رسد.

آنچه از زمان پذیرش قطعنامه 3379 در سال 1975 حتی ذره‌ای تغییر نکرده، نگرش رژیم صهیونیستی نسبت به سازمان‌ها و قوانین بین‌المللی است.

نزدیک به نیم قرن بعد، «گیلعاد اردان»، سفیر کنونی این رژیم در سازمان ملل را می‌بینیم که کاری مشابه انجام می‌دهد؛ در 29 اکتبر 2021، او در همان صحنه ایستاد و آخرین گزارش سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل را پاره کرد.

رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان تنها نیست و اما مورد انتقاد بین‌المللی بسیار کمتری قرار می‌گیرد.

توجه به این نکته ضروری است که چگونه رسانه‌های رژیم صهیونیستی در مورد اعضای کمیسیون‌های مختلف تحقیقات بین‌المللی در مورد اقدامات این رژیم، گزارش می‌دهند.

رژیم صهیونیستی به نقض حقوق بشر ادامه می‌‌دهد و رفتارش مانند راننده‌ای است که با سرعت غیرمجاز حرکت می‌کند و برای اینکه از عواقب و اقدامات بعدی آن فرار کند، سعی در القای این تصور دارد که همه به همین شکل رانندگی می‌کنند.

بنابراین، داستان به طور خلاصه اینگونه است؛ رژیمی که به لطف قدرت سازمان ملل و جامعه بین‌المللی تأسیس شده، در لحظه‌ای که نهادهای بین‌المللی از آن انتقاد می‌کنند، دست به تضعیف می‌زند. توجه داشته باشید که چگونه رسانه‎های رژیم صهیونیستی در مورد اعضای کمیسیون‌های مختلف تحقیقات بین المللی در مورد اقدامات این رژیم گزارش می‌دهند.

همه چیز در مورد تلاش رژیم صهیونیستی برای از بین بردن شهرت «ریچارد گلدشتاین»، که ریاست تیم تحقیق سازمان ملل در جنگ 2008-2009 غزه را بر عهده داشت، علنی نشد و کمتر در مورد تلاش این رژیم برای هدف قرار دادن «فاتو بنسودا»، دادستان ارشد سابق دادگاه کیفری بین‌المللی، پس از آن که او آغاز تحقیقات در مورد جنایات جنگی این رژیم را کلید زد، افشا شده است.

رژیم صهیونیستی بارها از یک استراتژی قدیمی اما مؤثر استفاده می‌کند؛ «اگر نمی‌توانید پیام را مدیریت کنید، به پیام‌رسان شلیک کنید.»

پس از تصمیم برای آغاز این تحقیقات، «بنسودا» استعفا داد و از آن زمان تاکنون هیچ کاری انجام نشده است؛  اعضای کمیسیون سازمان ملل که در مورد جنگ اخیر غزه تحقیق می‌کنند، از ورود به اراضی اشغالی خودداری می کنند، زیرا رژیم صهیونیستی از همکاری با کار آنها خودداری می‌کند.

رژیم صهیونیستی موارد بسیاری را برای پنهان کردن دارد. با این حال، حتی آن هم انگیزه کافی برای گسترش تحقیقات را فراهم نکرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *