رژیم صهیونیستی سالانه 700 کودک فلسطینی را در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌کند

8:22 - 30 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۰۱۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات خشونت‌بار رژیم صهیونیستی طی دهه‌های اخیر تمامی گروه‌های فلسطینی و حتی کودکان را تحت تاثیر قرار داده است.

خبرگزاری میزان - حدود 2.9 میلیون فلسطینی در کرانه باختری اشغالی زندگی می‌کنند که حدود 45 درصد از آنها را کودکان زیر 18 سال تشکیل می‌دهند.

به گزارش «صندوق نجات کودکان»، کودکان فلسطینی در کرانه باختری، مانند بزرگسالان، تحت بازداشت نظامی رژیم صهیونیستی که حقوق اولیه آنها را سلب می‌کند، با دستگیری، محاکمه و زندان مواجه می‌شوند.

از سال 1967، رژیم صهیونیستی دو نظام حقوقی مجزا را در یک قلمرو اجرا کرده است. در کرانه باختری اشغالی، شهرک‌نشینان صهیونیست تابع نظام حقوقی غیرنظامی و کیفری هستند در حالی که شهروندان فلسطینی تحت قوانین نظامی زندگی می‌کنند.

رژیم صهیونیستی قوانین جزایی غیرنظامی را برای کودکان فلسطینی در قدس شرقی اعمال می‌کند و این در حالی است که هیچ کودک صهیونیست با دادگاه نظامی ارتباطی ندارد.

در سطح جهان تنها رژیم صهیونیستی است که به طور خودکار و نظام‌مند کودکان را در دادگاه‌های نظامی که فاقد حق اساسی محاکمه عادلانه و منصفانه هستند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

این رژیم سالانه بین 500 تا 700 کودک فلسطینی را در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌کند.

بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)،رفتارهای نادرست و خشونت‌بار با کودکان در بازداشت نظامی رژیم صهیونیستی، بدرفتاری در سیستم بازداشت نظامی رژیم صهیونیستی «گسترده، نظام‌مند و نهادینه شده» در طول روند بازداشت ادامه دارد.

علاوه بر این نظامیان رژیم صهیونیستی در حملات روزمره خود به مناطق مختلف فلسطین، کودکان فلسطینی را نیز هدف خشونت‌های خود قرار می‌دهند به گونه‌ای که کودکان زیادی بازداشت و تعدادی نیز بر اثر خشونت‌ها به شهادت رسیده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی تنها از ابتدای سال 2022 تاکنون حدود 15 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

«یونیسف» در ماه می گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 13 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *